וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכץ חלום: "נשנה שיטת הממשל עוד בכנסת הזו"

שר התחבורה וראש "ועדת המשילות" שואף לשנות מהותית את שיטת הממשל, כבר בקרוב. על הפרק: הגבלת מספר השרים, הגדלת הרוב הדרוש לאי אמון, ובחירות אזוריות לכנסת

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

שינוי שיטת הממשל בדרך? לפי שר התחבורה ומי שעומד בראש ועדת המשילות, ישראל כץ, הדבר יקרה ועוד איך – וכבר בקדנציה הנוכחית של הכנסת. במסיבת עיתונאים שערך היום (ראשון) כץ יחד עם המרכז הישראלי להעצמת האזרח, הכריז השר על ארבעת הצעדים שיפעל ליישומם כבר בקדנציה הנוכחית: העלאת אחוז החסימה, הגבלת מספר השרים וסגניהם בממשלה, הגדלת הרוב הדרוש להפלת הממשלה בהצעת אי אמון, ושילוב שיטת בחירות אזורית בבחירות הכלליות לכנסת.

במסיבת העיתונאים אמר כץ כי "הצורך בשינוי שיטת הממשל אינו נתון למחלוקת, והוא מצוי בשלב היישום. מטרת השינוי של שיטת הממשל אינה הבטחת המשילות למפלגה זו או אחרת, אלא הבטחת משילות יציבה לכל ממשלה באשר היא. על מנת שמדינת ישראל תוכל להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניה, אנו חייבים ליצור שינויים בשיטת הממשל, כך שיתאפשר לממשלה המכהנת לקבל החלטות משמעותיות וליישמן. כל הפרמטרים המוצעים לשינוי שיטת הממשלה יועלו לחקיקה בכנסת זו, על מנת להשפיע כבר על הבחירות הבאות לכנסת". כץ הוסיף כי הוא מתואם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "בחלק מהפרמטרים".

"בקיץ האחרון למדנו מה כוחו של הציבור הישראלי", אמר נשיא המרכז, אורי דורי, והוסיף כי "יש ליצור שיטה המאפשרת שלטון יציב של 4 שנים עם אופק משילות". במסיבת העיתונאים השיק המרכז את הקמפיין "זו השיטה, גאון". מדובר בקמפיין אינטרנטי שיקרא לציבור לפעול לשינוי השיטה, בין היתר באמצעות פנייה לחברי כנסת לקדם הצעות חוק בנושא. הקמפיין כולל גם סדרה של עשרה סרטונים קצרים בהשתתפות שחקנים שונים, בהם רון שחר, דרור קרן ואלון נוימן.

עוד בנושא
”ועדת המשילות” התכנסה: ”נבחן משטר נשיאותי”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully