וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ועדת המשילות" התכנסה: "נבחן משטר נשיאותי"

פנחס וולף

14.2.2011 / 19:04

ועדה קואליציונית שמטרתה לבחון שינויים במשטר, בהם מעבר למשטר נשיאותי וזכות יושבים בחו"ל להצביע, התכנסה היום לראשונה. בקדימה מבטיחים: אם מדובר בשינויים משמעותיים - נתמוך

"ועדת המשילות", אשר הוקמה על מנת לבחון שינויים בשיטת המשטר בישראל, החלה היום (שני) את עבודתה. הוועדה, בראשה יעמוד שר התחבורה ישראל כץ, הוקמה בעקבות ההסכמים הקואליציונים בין הליכוד לסיעות האחרות בקואליציה, ולכל סיעות הקואליציה יהיו בה נציג אחד.

כץ אמר בפתח הישיבה כי "ראש הממשלה הנחה אותי להתמקד בבחינת שלושה דברים מרכזיים: האפשרות למעבר למשטר נשיאותי, הנהגת בחירות אזוריות ומתן אפשרות לאזרחים ישראלים הנמצאים בחו"ל להצביע לכנסת". נושא הישיבה היום היה הצבעת הישראלים הנמצאים בחו"ל, ובדיון הבא יידון נושא המשטר הנשיאותי. בהמשך הדיונים יוזמנו להופיע בפני הוועדה גם נציגי אופוזיציה ומומחים שונים.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה), התייחסה להקמת הוועדה ולמטרותיה. בפתח ישיבת סיעת קדימה אמרה לבני כי סיעתה "לא רק שתומכת אלא אף הובילה את הרעיון לפיו צריך לשנות באופן מהותי את שיטת הממשל והבחירות בישראל. יש לעשות זאת על מנת למנוע את אותה סחטנות פוליטיות שלפיה יש מי שמשלם ובעקבות כך הופך לראש ממשלה – זה דבר בלתי מתקבל על הדעת".

לבני הוסיפה כי קדימה הניחה עם כינונה של הכנסת שתי הצעות חוק שביקשו לשנות את השיטה, "אלא שהקואיליציה לא תמכה בהן. אם אכן נראה שמדובר בשינוי מהותי, נתמוך בשינוי שיטת הבחירות באופן שיפסיק סחטנות וייצר יציבות ומשילות. לעומת זאת, אם נראה ששוב מדובר בזכות וטו למפלגות הקואליציוניות וביצירות שכבר ראינו כמותן מפרי הממשלה הזו - לא חוקי משילות, אלא חוקי הישרדות שכל כולם חיזוקה של הממשלה הזו – בוודאי שנתנגד".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully