וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה איפשרה למדריך המתעלל לברוח מהארץ"

קובי דוד

16.1.2012 / 18:55

התלונה נגד דב לפידות התקבלה במשטרה כבר בשנה שעברה, אך הנאשם הצליח לברוח מהארץ ורק החודש הוא נעצר. המשטרה: "מדובר בחקירה מורכבת ושותפו גורמי אכיפה בחו"ל"

כתב אישום חמור הוגש בשבוע שעבר על ידי פרקליטות מחוז צפון נגד דב לפידות, מדריך בפנימייה באזור העמקים, המגולל סדרה של עבירות מין ואלימות שביצע לכאורה בקטין בן 13, תושב הגליל, במהלך השנים 2010-2011. התלונה נגד לפידות התקבלה בחודש פברואר בשנה שעברה, אך במהלך עשרת הימים שחלפו עד שהחליטה המשטרה לעצרו, הספיק המדריך להימלט לחו"ל. הוא שב ארצה בתחילת החודש ונעצר בשדה התעופה. לטענת אמו של הקרבן, גורמי החינוך בפנימייה העלימו עין מהפרשה, ואיפשרו את בריחתו מן הארץ. כמו כן, טוענת האם כי בנה אינו הקרבן היחיד של לפידות.

העבירות החמורות בהם הואשם לפידות, כוללות מעשי סדום בנסיבות מחמירות ובנסיבות של גרימת חבלה והתעללות, מעשים מגונים, תקיפות שגרמו לחבלה, התעללות, איומים, כליאות שווא ושיבוש מהלכי חקירה. מכתב האישום עולה כי "הנאשם נהג לאיים על הקטין לבל יחשוף את מעשיו. הוא נהג לומר לקטין כי אם מעשיו ייחשפו, הוא יפוטר ואז יבוא לפנימייה ויכה את הקטין. הוא הדגיש כי נמצאים ברשותו מפתחות של כל חדרי הפנימייה".

"בפנימייה ניסו לטשטש את הסיפור"

אמו של הקטין, שהגישה את התלונה, גילתה מה שעבר על בנה דרך שיחת טלפון עם אחד מגורמי החינוך בפנימייה, שסיפר לה שבנה עבר התעללות מינית. "העוול שנעשה לבני, לא פחות חמור מאופי הטיפול של חוקרי המשטרה והגורמים החינוכיים בפנימייה שניסו לטשטש את כל הסיפור, ולאפשר למדריך לברוח לתקופה של עשרה חודשים", אמרה.

לאחר הגשת התלונה, ביקשו חוקרי המשטרה לערוך חקירות נוספות ולגבות עדויות בתיק על מנת לעצור את החשוד. לדברי האם, היא ביקשה פעם אחר פעם לדעת מה קורה עם מעצרו של המדריך, אולם במשטרה הסבירו לה שמדובר בחקירה מורכבת ומשולבת. האם החליטה לנסוע ולשוחח עם מנהל הפנימייה, יומיים לאחר הגשת התלונה. "שוחחתי עם המנהל והסברתי לו שאני לא מוכנה לוותר ולעבור על זה בשתיקה, הם תמכו בי ואמרו לי שגם הם יגישו תלונה במשטרה".

בחודש מרץ בשנה שעברה, במקביל לחקירות שנעשות נגדו, הצליח לפידות להימלט מהארץ. "אני לא מבינה איך דבר כזה קורה במדינת חוק כמו מדינת ישראל", סיפרה האם בכאב, "הבן שלי נשלח לבדיקות רפואיות שקבעו חד וחלק שהוא עבר התעללות מינית, אבל במשטרה לא מיהרו להוציא לחשוד צו עיכוב יציאה מהארץ. ברגע ששמעתי שהוא הצליח לברוח הלב שלי נשבר. עולמי חרב עליי".

"הבן שלי חי בגיהנום"

האם, המגדלת תשעה ילדים, טוענת כי בפנימייה גיבו את המדריך וסייעו לו לטאטא את האמת מתחת לשטיח. "ימים ספורים לאחר שהשגתי את התלונה נודע לי שהמדריך חזר לפנימייה לארוז את הדברים שלו וללכת בלי להסגיר את עצמו למשטרה. הוא נמלט. ברח כאילו בלעה אותו האדמה". במהלך עשרת החודשים לאחר מכן ניסתה האם לשקם את בנה שנמצא בטיפולים פסיכולוגיים ונוטל תרופות נגד דיכאון. היא מודה כי ללא טיפול פסיכולוגי מוסמך היא אינה הייתה שורדת את כל התקופה הקשה.

"הבן שלי חי בגיהנום תקופה ארוכה, המדריכים ידעו על כך שהוא לא ישן במיטתו, אבל אף אחד לא ראה שהמדריך נהג להחביא אותו בחדרו ולבצע בו את זממו. מהרגע שהוא שב ארצה הכל חזר אלינו. נכנסו לסיוט הזה שוב". האם הוסיפה כי נערים נוספים נפלו קרבן לאותו המדריך, וטענה כי "הבן שלי הוא לא הקרבן היחידי, ישנם עוד ילדים שסבלו מנחת זרועו. חבל שמוסד חינוכי כזה לא ער לכל מה שקורה בפנים".

עורך הדין רון נחשון, המייצג את המשפחה, אמר כי "אנחנו נתחיל בהליך האזרחי שייפתח כנגד גורמים שונים בין היתר הנאשם וגם כנגד נפגעי עברה במסגרת ההליך הפלילי".
ממשטרת מחוז צפון נמסר בתגובה כי "מדובר בחקירה מורכבת ומשולבת, שבמהלכה היו מעורבים גורמים רבים, ולאחר שהובהר כי החשוד נמלט מהארץ בוצעו פעולות רבות, ביניהם שיתוף גורמי אכיפת חוק מחוץ לארץ, דבר שהוביל למעצר החשוד בנמל התעופה בן גוריון".

גורמי החינוך של הפנימייה החליטו שלא להגיב בנושא.

עוד באותו נושא

אחרי שנה וחצי בכלא: מעצר בית לסב שאנס נכדתו
אחרי ארבע שנות מאסר - גבר זוכה מאונס גיסתו
הוארך מעצרו של נער מרהט החשוד באונס בשדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully