וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאקרים הבטיחו - וקיימו? אתרי הבורסה ואל-על נפלו

בראיונות לכלי תקשורת, הבטיחו פרצני רשת כי יפילו את שני האתרים, והבוקר לא ניתן היה להיכנס אליהם. אל-על: ”מזה שבועיים מתנהלת מלחמת סייבר, עוקבים אחרי ההאקר הסעודי"

אתרי האינטרנט של חברת אל-על ושל הבורסה לניירות ערך בתל אביב נפלו הבוקר (שני) ואינם זמינים, ככל הנראה בשל מתקפת פורצי רשת פרו-פלסטיניים. מוקדם יותר איימו כמה מהפורצים, בראיונות לכלי תקשורת, כי יפילו במהלך היום את שני האתרים, מחאה על הפרסומים בגנותם בישראל ועל הזלזול ביכולותיהם.

מחברת אל-על נמסר כי היא "מודעת לכך שמזה שבועיים מתנהלת מלחמת סייבר נגד מדינת ישראל. אל-על עוקבת מקרוב אחר פעילות ההאקר הסעודי". עוד נמסר כי החברה "נוקטת באמצעי זהירות בפעילותו של אתר החברה. כתוצאה מכך ייתכנו שיבושים בפעילותו של האתר".

דוברת הבורסה, אורנה גורן, אמרה לוואלה! חדשות כי השירות באתר ממשיך כרגיל, וכי "היו כמה נפילות של האתר, ועכשיו הכל תקין". עם זאת, מבדיקה שנערכה אחרי השיחה, באתר עדיין כתוב כי הוא "נמצא בתחזוקה", ולא ניתן להיכנס אליו.

במקביל, גם חמאס מעודד את הפצחנים: דובר הארגון, סאמי אבו זוהרי, קרא לפלסטינים ברחבי העולם להסלים את מלחמתם בישראל, ולהגביר את הפריצות לאתרים ולמחשבים ישראלים. "פריצה לאתרים ישראלים משמעה פתיחה של זירה חדשה של התנגדות, והתחלה של מלחמה אלקטרונית נגד הכיבוש הישראלי", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כפי שהבטיחו ההאקרים - לא ניתן להיכנס לאתר אל על/מערכת וואלה!, צילום מסך

ה"מלחמה" בין קבוצת ההאקרים לרשויות בישראל החלה ב-2 בינואר השנה. פורץ האינטרנט, 0xOmar, פרסם כמה בסיסי נתונים ובהם פרטי אשראי של אלפי ישראלים, שהשיג כשחדר לאתרים שונים, בהם אתרי הקופונים "קבוצתי" ו-"סייל 365", לצד חנות משחקי הווידאו PCGames. לאחר מכן, הוא התרברב שיש ברשותו מאגרי נתונים נוספים, ובסוף השבוע שעבר הבטיח לפרסם 200 מספרי אשראי של ישראלים מדי יום. בסך הכל, טוען 0xOmar, יש ברשותו פרטים של כמיליון ישראלים. כמה ישראלים טוענים כי הצליחו לזהותו ולאתרו, דבר שעורר את חמתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וגם אתר הבורסה לניירות ערך אינו מתפקד, ומציג רק את נתוני המסחר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן שר החוץ: ההאקרים - טרוריסטים

אחרי שנפרצו אתרים ישראלים רבים בסוף השבוע, פרצו האקרים גם לאתר מכבי האש של ישראל, ואת עמוד הכניסה אליו החליפו הפורצים בדיוקנו של סגן שר החוץ, דני אילון, ו"מחקו" אותו באיורים של כפות רגליים ובסימן "אין כניסה". לצד האיור, קבוצת הפצחנים, שהזדהתה בשם "צוות ההאקרים מעזה", כתבה דברי נאצה על אילון וכתובות "מוות לישראל" בעברית ובערבית, בדומה לכתובות שנשתלו באתרים אחרים שנפרצו בעבר. כמו כן, הפורצים מתגאים בכך שהצליחו לפרוץ לאתרים ממשלתיים לאורך זמן רב בלי שהפריצה התגלתה.

הפריצה לאתר התרחשה ככל הנראה בשל דבריו של אילון, שהגדיר לפני עשרה ימים את ההאקרים הסעודים, שפרסמו ברשת את פרטי כרטיסי האשראי של אלפי ישראלים, כ"טרוריסטים", ושלח איום מרומז לפגוע בחייהם. באירוע שבתרבות בבאר שבע, אמר אילון כי פרסום פרטי כרטיסי האשראי מהווה "תמרור אזהרה", חרף הודאה מסויגת בדבריו כי האחריות לפרטי הצרכנים נתונה בידי אתרי האינטרנט ולא בידי הממשלה. הוא ביקש להבהיר כי "כל מי שפגע, או שרוצה לפגוע בישראל, גם במרחב הקיברנטי, ייפגע - ולא יהיה חסין מפעולות תגובה ישראלית".

בהכנת הידיעה השתתפו דניס ויטצ'בסקי וניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully