וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטביעה באיטליה: זוג חולץ, קשר עם עוד ניצול

כוחות החילוץ האיטלקים ממשיכים בחיפושים אחר כ-40 בני אדם שהפליגו על סיפון ה"קוסטה קונקורדיה", שטבעה מול החוף המערבי של איטליה. 7 ישראלים ששהו על הספינה חולצו בשלום

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

כ-40 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים הבוקר (ראשון), למעלה מ-24 שעות לאחר טביעת ספינת הפאר "קוסטה קונקורדיה" לחופי איטליה, כשעל סיפונה כ-4,200 בני אדם. עד כה נמצאו שלוש גופות של שתי תיירות צרפתיות ואיש צוות פרואני שנהרגו באירוע. במהלך הלילה חולצו על ידי מכבי האש האיטלקים בשלום בני זוג קוריאנים שהיו בירח דבש והוגדרו עד כה נעדרים. בד בבד, דיווחו הבוקר כוחות ההצלה כי הצליחו ליצור קשר קולי עם עוד ניצול. "אנחנו מנסים כעת לעשות את הבלתי אפשרי ולהגיע אל האיש הזה", מסר גורם בכוחות ההצלה לטלוויזיה האיטלקית. בסך הכל, נמנו עד כה כ-70 פצועים באירוע.

השרטון עליו עלתה הספינה "קוסטה קונקודריה" שטבעה לחופי איטליה, 14 בינואר 2011. Gregorio Borgia, AP
הסלע שעליו עלתה הספינה/AP, Gregorio Borgia

במהלך היממה האחרונה חולצו שבעה תיירים ישראלים ששטו על ספינת התענוגות. מאיר ועדינה שטרית היו השבעה ויצאו להפלגה עם עוד זוג חברים על מנת לחגוג את יום הולדתה ה-60 של עדינה. השניים התראיינו הבוקר בגלי צה"ל וסיפרו על הפחדים וסערת הרגשות שחשו מהרגע בו הבינו שהספינה טובעת. "לא הבנו, הרגשנו אחרי שעתיים וחצי של שייט שהספינה נתקלה במשהו בתחתית ואחרי כמה דקות הספינה כבר נטתה הצידה", סיפר מאיר שטרית והוסיף כי תחילה ניסו להרגיע את הנוסעים שהיו על הסיפון ואמרו שיש תקלה בגנרטור בלבד, אך במהרה הם הבינו כי זה לא מה שקרה ורצו לחדרים לקחת חגורות הצלה. "לא קפצנו מהסיפון, הודיעו לכולם לרדת לסירות ההצלה", אמר. שטרית נשאל האם היה מאבק בין הנוסעים על מקום בסירות ההצלה ואמר כי "במקרים כאלה תמיד יש מאבק" וציין כי היו כאלה שהיו היסטרים, "לא ידענו כמה סירות הצלה יש".

"ממש חלום"

עדינה שטרית, כלת יום ההולדת, סיפרה על תחושותיה ואמרה שהיא כולה נרגשת וכי הם לא ישנו מאז יצאו להפלגה ביום שישי. עדינה נשאלה האם האפשרות שהספינה תטבע עוברת בראש לפני ההגעה לשייט והשיבה כי "ממש לא" ואף הוסיפה כי "היינו בכמה קרוזים כאלה". "הספינה הייתה כל כך יפה וכל כך התלהבנו, לא להאמין. זה ממש חלום. זה הצטייר כאילו הייתי בתוך הסרט (טיטניק)". שטרית אמרה שקודם כל היא רוצה להירגע, "בסערה שהייתה שם רק ראיתי מול העיניים את הבנות והנכדות שלי". באשר לשאלה אם תעלה שוב על אנייה אמרה כי "אין לי תשובה כרגע", ולדבריה היא לא מסוגלת אפילו להיות במלון. שטרית אמרה שלאחר שחולצו הם הגיעו למלון מפואר ברומא והמסדרונות הזכירו לה את הספינה, "לא רציתי להיות שם".

ספינת התענוגות קוסטה קונקורדיה טובעת, ינואר 2012. AP
"הספינה הייתה כל כך יפה וכל כך התלהבנו, לא להאמין. זה ממש חלום. זה הצטייר כאילו הייתי בתוך הסרט/AP

משה אשכנזי, אחד מהישראלים שחולצו ואשר שהה על הספינה יחד עם אשתו ובתו סיפר אתמול לוואלה! חדשות כי "היינו בדיוק באולם ההופעות, אחרי ארוחת הערב, כשהרגשנו קפיצות. לא היה ברור מה זה בדיוק, אך התחלנו לראות את הדברים באולם, כמו למשל הווילון, נוטים הצדה. כשעלינו לסיפון ראינו שכל האנשים מתרוצצים בלחץ". אשכנזי הוסיף כי "מהר החלפנו לבגדים חמים, לקחנו את הארנק והטלפון ויצאנו לאזור סירות ההצלה. בשלב כלשהו כבו כל האורות, ואנו עמדנו באחד התורים, יחד עם אחרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת אזור התאונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוב הנוסעים בספינה היו איטלקים, וחלקם תיירים מבריטניה, מגרמניה מצרפת ומספרד. מהדיווחים התקבלה תמונה של תוהו ובוהו על הסיפון בשעות הגורליות: נוסעים קפצו לתוך הים ונלחמו על חגורות ההצלה, כשהספינה החלה לטבוע. "הייתי בטוחה שאני עומדת למות, היינו בסירות ההצלה למשך שעתיים, בוכים ונתמכים אחד על ידי השני", שחזרה בבכי אחת הנוסעות, אנטונייטה סינטולי בת 65. "אנשים ניסו לגנוב חגורות הצלה אחד מהשני, ואנחנו הצלחנו להשיג חגורות רק לילדים". "הייתה פאניקה גמורה על הספינה ואנשים התנהגו כמו חיות", אמר נוסע אחר. אחרים סיפרו כי הנוסעים הצטופפו בבהלה לתוך סירות ההצלה בעוד שצוות הספינה, רובו ממוצא אסיאתי ואינו דובר איטלקית, ניסה להשליט סדר ללא הצלחה.

ה"קוסטה קונקורדיה" שמשקלה 114,500 טונות ואורכה 290 מטרים, עזבה את נמל סבונה ביום שישי והחלה בהפלגה ים תיכונית של שבעה ימים. מול חופי האי ג'יליו, שליד טוסקנה, עלתה הספינה על שרטון והחלה לטבוע. קברניט הספינה נעצר אמש על ידי המשטרה בחשד להריגה. החקירה מתמקדת כרגע בפעולותיו של הקברניט, פרנצ'סקו סקטינו, והסיבות למעצרו כוללות, בין היתר, חשד כי נטש ראשון את הספינה. לפי דיווח אחר, הוא חשוד כי השיט את הספינה קרוב מדי אל החוף.

עדכון ראשון: 7:45

טביעת ה"קוסטה קונקורדיה" - כותרות אחרונות:
7 ישראלים חולצו מספינת הפאר שטבעה, הקברניט נעצר
טיטניק מול חופי איטליה: 4,200 פונו מספינה טובעת

פאר והדר: כך נראתה ה"קוסטה קונקורדיה" לפני האסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully