וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ארה"ב נערכת לתקיפה ישראלית באירן"

הנשיא אובמה הורה להעלות את הכוננות מפני תקיפת מתקנים אמריקאיים במפרץ, בשל עימות אפשרי באיזור. האמריקאים, כך דווח, ביקשו מישראל לחכות להשפעת הסנקציות על אירן

משרד ההגנה האמריקני מודאג מהאפשרות שישראל נערכת לפעולה צבאית באירן, על אף התנגדותה של ארצות הברית, לפיכך נערכים האמריקאים להגנה על מתקניהם באיזור המפרץ בשעת חירום - כך דיווח הלילה (שבת) ה"וול סטריט ג'ורנל".

הנשיא האמריקאי ברק אובמה ושר ההגנה ליאון פנטה, העבירו שורה של מסרים למנהיגי ישראל על ההשלכות החמורות של תקיפה באירן. האמריקאים, כך על פי הדיווח, ביקשו מישראל לתת זמן להשפעת הסנקציות שהוטלו על האירנים אשר נועדו לגרום להם לזנוח את מאמציהם להשגת נשק גרעיני.

"צבא ארצות הברית נערך לכל תרחיש, כתוצאה מתקיפה ישראלית באירן", נמסר בדיווח מגורמים אמריקאים, שהוסיפו כי אחד התרחישים הינו תקיפת השגרירות האמריקאית בבגדד על ידי גורמים שיעים בעירק.

אובמה הזהיר את נתניהו מפני תקיפה באירן?

עוד דווח כי שיחתם הטלפונית של אובמה ונתניהו בחמישי האחרון עסקה בעיקר בנושא התקיפה האפשרית באירן, וכי ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, יגיע בשבוע הבא לתל אביב כדי להיפגש עם גורמי ביטחון ישראליים כדי לדון עימם בנושא.

מהבית הלבן נמסר לאחר השיחה כי השניים דנו בסבב האחרון של השיחות בין ישראל והפלסטינים וכן בתגובה של הקהילה הבינלאומית למצב באירן. "הם דנו בפגישות האחרונות בין ישראל והפלסטינים בעמאן והנשיא הביע מחדש את מחויבותו למטרה – שלום מקיף וארוך טווח באזור", נמסר בהודעה.

עוד נמסר כי השניים דנו ב"התפתחויות האחרונות באירן, כולל במאמצים של הקהילה הבינלאומית לחייב את אירן לשאת באחריות של כשלונה לעמוד במחויבויותיה הבינלאומיות".

כותרות אחרונות בנושא
נתניהו: הסנקציות הכלכליות על אירן התחילו להשפיע
הלוויית המדען האירני: אלפים בקריאות נגד ישראל
פרס: למיטב ידיעתי, ישראל לא מעורבת בחיסול באירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully