וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוכני מוסד התחזו לאנשי CIA וסייעו לחבל באירן"

האתר האמריקאי "פוריין פוליסי" טוען כי אנשי המוסד, שהזדהו כאנשי סוכנות הביון האמריקאית, גייסו פעילי ארגון שהיה מעורב בפיגועים נגד אירן. "בבית הלבן השתוללו מזעם"

אנשי מוסד התחזו לקציני ה-CIA וגייסו פעילים של ארגון אופוזיציה אירני שהיה מעורב בפיגועים נגד המשטר בטהרן – כך עולה ממזכרים של סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית שהתפרסמו אמש (שישי) באתר החדשות האמריקאי "פוריין פוליסי". לפי הכתבה, המסתמכת על מידע שהגיע מקציני CIA לשעבר וכאלה המכהנים עדיין בתפקידם, אנשי המוסד נפגשו ב-2007-2008 בלונדון עם חברי "ג'ונדאללה", ארגון סוני הפועל באזורי הגבול של אירן עם פקיסטן. עוד נכתב כי אנשי המוסד התחזו בפניהם לקציני ביון אמריקאים, הציגו להם דרכונים אמריקאים ושילמו להם בדולרים.

עוד נכתב, כי דבר הפעילות הישראלית "החצופה" שנעשתה "מתחת לאפם של אנשי ה-CIA" נחשף והגיע לידיעת ראשי סוכנות הביון, כולל ראש מנהלת המבצעים באותה עת, סטפן קאפס, ומשם עד לבית הלבן - כולל הנשיא דאז ג'ורג בוש הבן. לפי הפרסום, הנשיא "השתולל מזעם" כשתודרך, אולם בפועל לא נקטו בוושינגטון בשום צעדים או בתביעות מישראל להפסיק את מעשיה, "אף שהיה בכך סיכון לאינטרסים אמריקאים". במיוחד חששה ארצות הברית כי פעולות המוסד יפגעו ביחסים הרגישים עם פקיסטן שמצאה עצמה תחת לחץ כבד מצד אירן.

רק לאחר חילופי השלטון בארצות הברית וכניסתו של הנשיא הנבחר ברק אובמה לבית הלבן בינואר 2009, הוחלט בממשל לנקוט בפעולה נמרצת נגד מעשיה של ישראל. "על פי הוראת אובמה", בשבועות הראשונים לכהונתו צומצמו הקשרים המודיעיניים עם ישראל. מאוחר יותר ב-2010 הגדירה מחלקת המדינה את ג'ונדאללה כארגון טרור. במשך כל אותה תקופה היו דיווחים בכלי תקשרת בארצות הברית ובמדינות המערב האחרות כי ה-CIA מסייע לגו'נדאללה, בעוד הממשל האמריקאי הכחיש זאת נמרצות.

בכתבה ב"פוריין פוליסי" מצוטטים קציני הביון האמריקאים האומרים כי "כמובן שאנו משתפים פעולה עם ישראל בכל הקשור לתכנית הגרעין של אירן אך איננו בעסקי התנקשויות". הדיווח מתאר פגישות שבהם אנשי מוסד הציגו בפני עמיתיהם מה-CIA תכניות להתנקשויות, אך האמריקאים סירבו לדון בכך ודרשו "לקפל" את המסמכים.

ג'ונדאללה עומד מאחורי שורה של פעולות טרור נגד פקידי ממשל אירניים. בין היתר, אנשי הארגון הטמינו פצצות בכלי רכב של משמר הגבול האירני ומחבל מתאבד מטעמם אף פוצץ עצמו במסגד שיעי. בפעולות אלה נהרגו עשרות בני אדם. בפברואר 2010 הצליחה אירן לעצור את מנהיג הקבוצה עבדול מאלק ריגי בעת שמטוסו יורט בידי מטוסי קרב אירניים בדרכו מדובאי לקירגיסטן. הוא נעצר, נחקר, עונה ונדון למוות באשמת טרור. בחקירתו וב"וידוי" שלו שהוקרן בטלוויזיה האירנית הוא טען כי נפגש במרוקו ב-2007 עם אנשים שהציגו עצמם כ"קציני נאט"ו" אך הוא חשד בהם שהם "אמריקאים או ישראלים", ביוני 2010 הוא הוצא להורג. לפי טענת ה"פוריין פוליסי", מטוסו של ריגי לא יורט כלל וכי הוא נעצר בידי קציני סוכנות הביון הפקיסטנית, ISI, שהסגירו אותם לאירן, לא לפני שיידעו בכך את ה-CIA, שלא הביע התנגדות להסגרה. בכתבה נאמר כי פניות לקבלת תגובה של הסי.אי.אי. או המוסד לא נענו.

לקריאה נוספת
"המוסד מגייס פליטים בעירק כדי לרגל באירן"
בעולם משתכנעים: "מלחמה חשאית" נגד אירן כבר החלה

(עדכון ראשון: 23:43)

  • עוד באותו נושא:
  • המוסד
  • cia

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully