וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינוי רפה של ליברמן: המעשה של מיכאלי "לא נחוץ"

טל שלו

10.1.2012 / 16:13

"הבענו את הסתייגותנו מהמעשה", אמר יו"ר מפלגתה של חברת הכנסת האחראית לתקרית שפיכת המים המביכה על ח"כ מג'אדלה, זאת על אף שסיעתו גינתה אותה בחריפות

ערוץ הכנסת

(התקרית אתמול בכנסת; צילום: ערוץ הכנסת וגדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)

לאחר שוועדת האתיקה של הכנסת החליטה להעניש בחומרה את ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) ולאחר שסיעתה גינתה אתמול את התקרית המביכה במהלכה שפכה מים על ח"כ ראלב מג'אדלה (עבודה), דווקא יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, הביע היום (שלישי) תגובה רפה בלבד. "אנחנו מכבדים את ההחלטה של הכנסת בעניין אנסטסיה מיכאלי", אמר ליברמן במסיבת עיתונאים על החלטת הכנסת להרחיק אותה מהמשכן למשך חודש, "המעשה הזה היה לא נחוץ והבענו את הסתייגותנו מכך".

לעומת זאת, סיעתו התנערה אתמול מהתקרית והבהירה לח"כ מיכאלי באופן ברור כי "שום נסיבות אינן מצדיקות התנהגות מסוג זה. סיעת ישראל ביתנו דורשת מכל חברי המשכן, וקודם כל מחבריה, לנהוג בצורה שמכבדת את הכנסת ולהימנע מכל מעשה לא-פרלמנטרי. אנו מקווים שאירועים כאלה לא יישנו. יש לגנות את דבריו של ח"כ מג'אדלה שגרמו להתפרצותה של ח"כ מיכאלי".

ועדת האתיקה החליטה כי מיכאלי תורחק למשך חודש מדיוני המליאה ומהשתתפות בוועדות הכנסת. העונש ייכנס לתוקפו מחר, ומיכאלי תורשה להגיע למליאה רק כדי להשתתף בהצבעות המתקיימות בה ובוועדות הכנסת.

"די ברור שהקריירה הפוליטית שלה נגמרה"

"העונש שהיא ספגה הוא כבד ומשמעותי וציון דרך בענישה בכנסת. רק בהצבעות הכפולות הטילו עונש כבד יותר", הסביר לוואלה! חדשות חבר ועדת האתיקה, ח"כ נחמן שי (קדימה), לאחר קבלת ההחלטה, "פגיעה פיזית של חבר כנסת אחד בחברו הוא דבר חמור ולכן קבענו הרחקה לחודש". יחד עם זאת ציין שי כי "את העונש האמיתי" יענישו את מיכאלי הציבור ומפלגתה, ואף הוסיף כי "אני מטיל ספק אם היא תהיה בכנסת הבאה". לדברי ח"כ שי, "ליברמן לא יכול להרשות לעצמו שתמונת חברת מפלגתו שופכת מים על עמיתה לכנסת יהיו בכל העולם. הוא קיצוני, אבל בנושאים כאלו יש לו הגבלות ומעצורים והוא יודע לכבד עצמו. די ברור שהקריירה הפוליטית שלה נגמרה אתמול. אנחנו בעין הציבורית ובסוף היא זאת ששופטת אותנו".

ואילו תגובתה של ח"כ מיכאלי להרחקתה לא איחרה להגיע והיא אף חזרה על התנצלותה על התקרית. "בהמשך למקרה שאירע בוועדת החינוך של הכנסת הריני להביע התנצלותי על עצם שפיכת המים ועל עגמת הנפש באם נגרמה למפלגתי ולעמיתים אחרים בכנסת. אין מקום להתנהגות מסוג זה במשכן מכובד כגון הכנסת או בכלל גם אם מדובר בסערת רגשות הנובעת מהמקום הפנימי והנעלב ביותר". היא הוסיפה כי היא "מקבלת על עצמי את עונש הוועדה במלואו. מיותר לציין שישנה עוד עבודה רבה במושב הכנסת ואני מתחייבת להשלימה", מסרה מיכאלי.

עוד באותו נושא:
מיכאלי הורחקה: "הקריירה הפוליטית שלה נגמרה"
העונש למיכאלי על שפיכת המים: הרחקה לחודש מהכנסת
תקרית בכנסת: ח"כ מיכאלי שפכה מים על ח"כ מג'אדלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully