וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נייר עמדה: רופאים לא ישתתפו באירועים מדירי נשים

שני מקרים בולטים של הדרת נשים במערכת הבריאות, הניעה את לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית לנסח נייר עמדה חריף. "רופא לא ייתן ידו לביזוי או השפלה של מטופלת או רופאה"

שני מקרים של הדרת נשים שאירעו באחרונה בתוך מערכת הבריאות, הניעו את לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית לנסח נייר עמדה שמטרתו למנוע מרופאים השתתפות באירועים בהם מתקיימת תופעה זו. המסמך המדובר שפורסם היום (שני) מתייחס לטקס שנערך בבית החולים שערי צדק בירושלים, במהלכו רופאה ואחות שנמנו על מקבלי פרס על כתיבת פרסים לחיבורים מדעיים, לא הורשו לעלות לבמה בשל נוכחותם של רבנים. באירוע השני, נמנעה השתתפות של רופאות נשים בכנס הגינקולוגיה שארגן מכון פוע"ה.

בהסתדרות הרפואית אמרו כי "בטקס שנערך בירושלים בחסות משרד הבריאות ובנוכחות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הודרו בצורה משפילה רופאה ואחות. הדרישה הובאה לידיעה הרופאה והאחות במקום האירוע, דקות ספורות לפני תחילתו ואף כי השתיים הרגישו שלא בנוח, הן נענו לדרישה זו. באירוע השני הודרו נשים מרצות, אשר נתבקשו למצוא מרצים שיופיעו במקומן".

עוד נמסר מההסתדרות הרפואית כי "חברי לשכת האתיקה שמעו את הרופאה מקבלת הפרס שלא הורשתה לעלות לבמה בטקס הממלכתי ודנו בתופעה המתפשטת של הדרת נשים על רקע מקרים שונים שהתפרסמו לאחרונה בתקשורת. חברי לשכת האתיקה מודעים לכך כי מדובר בתהליך חברתי רחב ועמוק של הקצנה דתית החורג מעבר למסגרת הרפואית. יחד עם זאת, חשים חברי הלשכה כי מחובתם להביע עמדה נחרצת כנגד הדרת נשים בכלל, ובפרט כשהיא מתרחשת במערכת הבריאות".
.
בנייר העמדה שניסחה לשכת האתיקה נכתב כי "הדרת נשים הינה תופעה פסולה העומדת בניגוד לערך השוויון ולערכי הדמוקרטיה ופוגעת לפיכך בכבוד האדם. הדרת נשים במערכת הרפואית יכולה להתבטא בקבלת שירות רפואי, במתן שירות רפואי, בפרסומים רפואיים, בכנסים, בקבלת פרסים על הישג מקצועי, בקבלת תפקיד במערכת הרפואית וכדומה".

עוד נכתב בנייר העמדה כי "הרופא לא ייתן ידו לתופעות של הדרת נשים במערכת הרפואית ובכלל זה כל מעשה הגורם אפליה, השפלה או ביזוי של אישה בין שהיא מטופלת ובין שהיא רופאה. הרופא, לרבות המנהל הרפואי, יעשה כמיטב יכולתו על מנת לשמש דוגמה, יוביל מהלכים חברתיים התורמים לשוויון בין המינים וימנע ממתן הכרה או הסכמה, בין במעשה ובין בשתיקה, לצעדים העומדים בניגוד לעיקרון זה. הרופא לא ישתתף בכל אירוע רפואי או מדעי בו מתקיימת הדרת נשים, בין שהן מטופלות ובין שהן רופאות".

עוד בנושא:

הדיווח על הדרת נשים בכנס רופאות נשים
עוד אישום בהטרדה נגד חרדי: "קרא לאישה 'פרוצה'"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully