וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חמישה בני משפחה מעורבים ברצח ביפו

8.1.2012 / 1:01

בין חמשת החשודים ברצח גבריאל קדיס בדקירות ביפו: טלאל אבו מאנה, שהתמודד בעבר פעמיים נגד קדיס על ראשות האגודה האורתודוקסית נוצרית - והפסיד לו. עצור נוסף שוחרר למעצר בית

יח"צ - חד פעמי

(צילום: אבי כהן וטל אנגלנדר, באדיבות פורטל יפו. עריכה: אמיר קוטיגרו. קריינות: אביב אברמוביץ')

בית משפט השלום בתל אביב האריך אמש (שבת) את מעצרם של חמישה מבין ששת העצורים החשודים במעורבות ברצח גבריאל קדיס, יו"ר האגודה האורתודוקסית-נוצרית, שנדקר שלשום למוות ביפו. מעצרם של ארבעה חשודים הוארך עד ליום חמישי. מעצרו של חשוד נוסף הוארך עד לשעות הבוקר וחשוד נוסף שוחרר למעצר בית.

כל העצורים הם בני משפחת אבו מאנה. אחד מהם, טלאל אבו מאנה, התמודד פעמיים בבחירות לראשות האגודה הנוצרית – אך הפסיד לקדיס. הבחירות האחרונות לאגודה התקיימו לפני כחודש, ומקורבים לארגון אמרו כי הן התנהלו באופן דמוקרטי וללא גילויי אלימות. עם היוודע המעצר אמרו גורמים ביפו כי הם מתקשים להאמין שבן העדה יעשה מעשה כה אלים ביום קדוש לנוצרים.

ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב, החוקרת את המקרה, בודקים חשד נוסף, לפיו הרקע לרצח הוא סכסוך על נדל"ן, שנמצא בידי האגודה. בין משפחת מאנה לאגודה מתנהל הליך משפטי אזרחי בבית משפט השלום בתל אביב בנושא קרקעות ביפו.

אלפים ליוו אתמול את קדיס בדרכו האחרונה ביפו. קדיס, בן ה-61, בעל משרדי רואי חשבון ועורך דין בהשכלתו, נדקר ברחוב יפת ביפו, בתום תהלוכת מאמינים נוצרים בעיר. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, בן אחד ושלוש בנות, אשר המתינו לשובו מהתהלוכה לסעודה חגיגית לכבוד חג המולד.

לאחר שנדקר, פונה קדיס לבית החולים וולפסון, על ידי עוברי אורח שהבחינו בו מתבוסס בדמו - ושם מת מפצעיו. כוחות משטרת מרחב יפתח, בראשותו של ניצב-משנה דוד גז, הגיעו למקום וחיפשו אחר חשודים, כשבמקביל נבדק הרקע למעשה. עדי ראייה נחקרו במהלך הערב, כאשר אחת העדויות מדברת על כך שהדוקר היה מחופש לסנטה קלאוס. עם זאת, בשל אופי התהלוכה, רבים באזור היו לבושים באופן דומה והדבר מקשה על אפיון החשוד.

עוד בנושא
מסע ההלוויה של קדיס: תהלוכת החג הפכה לתהלוכת אבל
רצח ביפו: בכיר בקהילה הנוצרית בעיר נדקר למוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully