וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטחה ניגרית לישראל: נספק יותר נפט במקום אירן

טל שלו

8.1.2012 / 0:55

סגן שר החוץ אילון נפגש באירופה עם בכירים בממשל הניגרי, שהבטיחו לו כי אם טהרן תמנע העברת נפט למערב, הניגרים יפצו על פערי הייצור. "אפשר להוציא אל הפועל אמברגו נפט עוצמתי"

כחלק מהמלחמה הכלכלית במשטר האירני, ישראל קיבלה התחייבות מהשלטון בניגריה כי אם אירן תעצור את ייצוא הנפט, ניגריה תגביר את תפוקת הנפט שלה למיליון חביות ביום. סגן שר החוץ, דני אילון, נפגש לפני כמה שבועות באירופה עם בכירים בממשל הניגרי, שהבטיחו כי אם אירן תממש את איומיה ותמנע את העברת תפוקות הנפט למערב על ידי סגירת מיצרי הורמוז, הניגרים יגבירו את תפוקת הנפט שלהם כדי לפצות על פערי הייצור ולמנוע עליית מחירים שעשויה לגרום טלטלה לשוק העולמי.

גורמים מדיניים סיפרו לוואלה! חדשות כי בנוסף להתחייבות הניגרית, ישראל שותפה למאמץ האמריקני שהלך ותפס תאוצה בשבועות האחרונים, לבדיקת יכולות התפוקה הנוספות של עתודות הנפט במדינות המפרץ הפרסי. כל זאת, במטרה לחזק את הטלת אמברגו הנפט על אירן, מבלי לגרום זעזוע גדול מדי לשוק האנרגיה העולמי.

באירוע "שבתרבות" בבאר שבע סיפר סגן השר אילון על ההתחייבות הניגרית, שקיבל בפגישה שנערכה בז'נבה לפני כמה שבועות עם בכירים בממשל הניגרי, וסירב לחשוף את זהותם או תפקידם. לדברי אילון, ניגריה, שחקנית חדשה יחסית בתחום הנפט, מסוגלת להגביר את תפוקת הנפט שלה למיליון חביות ביום, כמחצית מההערכה הממוצעת של כמות חביות הנפט שאירן מייצאת ביום, שעומד לפי ההערכה על קרוב לשני מיליון.

"אין חשש מעליית מחירי הנפט", אמר אילון והדגיש כי בעיניו ניתן לעצור את אירן באמצעות בידוד מדיני, דה-לגיטימציה של המשטר וסנקציות כלכליות משתקות, "כל מדינות יצואניות הנפט מסוגלות להשלים כל חוסר על ידי הגדלת תפוקת הייצור", קבע אילון.

"החשש העיקרי של הקהילה הבינלאומית מהטלת סנקציות משתקות על הנפט האירני נובע מהסכנה הצפונה לכלכלות, שגם ככה נמצאות במשבר, מעליית מחירי הנפט", אמר גורם מדיני לוואלה! חדשות. מהבדיקות שישראל עשתה עד כה, כחלק משיתוף פעולה הדוק עם הממשל האמריקני בנושא האירני בשבועות האחרונים, הוסיף הגורם, עולה שיש תחליפים לנפט האירני, וכך, גם אם מטילים אמברגו נפט עוצמתי, ניתן יהיה להשלים את פערי הייצור והייצוא על ידי מדינות חלופיות, כמו ניגריה, סעודיה, ומדינות נוספות במפרץ הפרסי, ולמנוע את עליית המחירים הצפויה כתוצאה מהפסקת הייצוא האירני. כך, למעשה, ייגרם נזק כלכלי לטהרן מבלי להכניס את שוק הנפט העולמי לזעזוע גדול מדי.

(עדכון אחרון - 20:55)

עוד בנושא:

מכה לטהרן: אירופה תטיל אמברגו נפט על אירן
אירן מאיימת: "סנקציות? טיפת נפט לא תצא מהמפרץ"
אירן מזלזלת בסנקציות: "אין תחליף לנפט שלנו"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully