וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: "הצי שחרר 13 מלחים אירניים משבי פיראטים"

7.1.2012 / 0:07

על רקע המתיחות הגואה בין וושינגטון לטהרן, דיווח אמש משרד ההגנה האמריקני כי הצי חילץ 13 מלחים שהיו שבויים חודשיים בידי פיראטים סומלים. האירנים שוחררו, 15 הפיראטים בידי ארה"ב

הצי האמריקני הצליח לחלץ בים הערבי 13 מלחים אירניים שנלקחו כבני ערובה בידי פיראטים סומליים – כך אישר אמש (שישי) קפטן ג'ון קירבי, דובר מטעם משרד ההגנה האמריקני. על פי הדיווח, האמריקנים הצליחו להכניע את הפירטיים שהשתלטו על כלי השיט ועליו המלחים האירניים, עצרו כ-15 פיראטים, ושחררו את האירניים, כולם אזרחים, ככל הנראה, שעושים כעת את דרכם בחזרה לביתם.

עוד הוסיף קירבי כי הכלים האמריקנים שהשתתפו בהשתלטות, נמנים על נושאת המטוסים "ג'ון סי. סטניס", שפטרלה באחרונה בקרבת מיצרי הורמוז שבאירן, ושטהרן הזהירה אותה שתתרחק מהאזור, פן תסגור את המיצרים – המהווים צינור קריטי להעברת נפט וסחורות אחרות ממדינות המפרץ הפרסי לעולם כולו.

נושאת המטוסים "אנטרפרייז" של הצי האמריקאי. AP
האמריקנים חילצו 13 מלחים אירניים. נושאת מטוסים אמריקנית/AP

קירבי הוסיף כי המשחתת USS KIDD נענתה לקריאות העזרה של הספינה האירנית "אל-מולי", שנחטפה ככל הנראה כבר לפני חודשיים. כוח של הצי עלה על הסירה, עצר את 15 הפיראטים, ושחרר את האירניים – לא לפני שאלה הודו למחלציהם.

"אירן לא תחזור על אזהרתה"

בשבועות האחרונים הגיעה המתיחות בין וושינגטון לטהרן לשיא, על רקע תמרון גדול ובן עשרה ימים שביצעה אירן במיצרים, במסגרתו גם שיגרה טילים ארוכי-טווח. ביום שלישי האחרון אף איימה הרפובליקה האיסלמית במפורש "לפעול" נגד נושאת המטוסים האמריקאית שחלפה בימים האחרונים באזור, במידה ותשוב אליו.

"אירן לא תחזור על אזהרתה", צוטט מפקד חיל הים, עטאללה סלחי, בסוכנויות הידיעות האירניות. "אוניית האויב נסוגה למפרץ עומן בגלל התרגיל שלנו. אני מייעץ, ממליץ בחום ומזהיר שהיא לא תשוב למפרץ הפרסי. אנחנו לא נוהגים להזהיר יותר מפעם אחת".

עוד בנושא
מכה לטהרן: אירופה תטיל אמברגו נפט על אירן
ארה"ב משיבה לאירן: "נמשיך לשלוח כוחות למפרץ"
אירן שוב מאיימת על ארה"ב, בעוד המטבע שלה מתרסק

(עדכון ראשון: 18:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully