וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גם משמרות המהפכה יקיימו תרגיל צבאי גדול

האירנים ממשיכים לעשות שרירים, ימים ספורים לאחר שסיימו תרגיל גדול במיצרי הורמוז. שר ההגנה אחמד וחידי: "אירן היא הכוח הכי חשוב באזור, ומשחקת תפקיד חשוב בשמירה על הביטחון בו"

שר ההגנה האירני אחמד וחידי אמר לאחרונה כי משמרות המהפכה יערכו בקרוב תרגיל צבאי גדול, ימים ספורים לאחר שהסתיים התרגיל בן 10 הימים שערך הצבא האירני באזור מיצרי הורמוז, במהלכו אף נערכו ניסויים בשיגור טילים ארוכי טווח. על פי דיווח בסוכנות הידיעות האירנית הרשמית למחצה ISNA, אמר וחידי כי "אירן היא הכוח הכי חשוב באזור, ומשחקת תפקיד חשוב השמירה על הביטחון בו. כמובן שהאויב יצא במסע השמצות בנושא הזה שמציג באופן מוקצן את כוונותינו. האויב גם מחפש מדינות באזור למכור להן נשק".

בסוכנות פארס דווח מפי מפקד משמרות המהפכה,מוחמד עלי ג'עפרי, כי התרגיל הימי ייערך גם הוא במיצרי הורמוז, ככל הנראה עוד בחודש ינואר.

ההודעה האירנית מגיעה סמוך מאוד לדיווחים על כך שארצות הברית תערוך באביב את תרגיל ההגנה האווירי הגדול ביותר בתולדות יחסיה המשותפים עם ישראל, כדי לתרגל שימוש במערכות הגנה מפני טילים בליסטיים שישוגרו מאירן לעבר ישראל במקרה של מלחמה עתידית.

כהכנה לתרגיל, שיתקיים באחד החודשים הקרובים ושנקרא "אתגר רציני 12", ביקרו בשבוע שעבר בישראל קצינים בכירים מהצבא האמריקני, וצוותים שונים משורותיו כבר הגיעו לארץ כדי להכין את התשתית לתרגיל. כשיתחיל התרגיל עצמו, יבואו לישראל חיילים אמריקנים רבים, וישתתפו בו בסך הכל אלפי לוחמים ממערכים שונים. הם יתרגלו, בין היתר, שימוש במערכות ה"חץ" ו"כיפת ברזל" וסוללת פטריוט. האמריקנים יביאו עמם את טילי ה-THAAD החדישים ואת מערכות ההגנה Aegis, לצד מכ"מים נוספים.

ההודעה האירנית היא שלב נוסף בהתרסה כלפי הנוכחות הימית האמריקאית באזור, שהגיעה לשיאה באזהרה לבל תשיב ארה"ב נושאת מטוסים לאזור המפרץ, ובאיום לחסום את המיצרים, החיוניים לתנועת הנפט ואספקתו בעולם. בתגובה הבהירו בפנטגון כי ימשיכו להציב ספינות מלחמה במפרץ הפרסי.

זמן קצר לאחר מכן נמסרה הודעה דומה גם מהפנטגון: "הצבתם של כוחות צבאיים במפרץ הפרסי תימשך, כפי שהיא נמשכת זה עשורים. הן נחוצות לשמר את ההמשכיות והתמיכה הטכנית למשימות הנמשכות". מאוחר יותר נמסרה הודעה נוספת מהפנטגון, לפיה הוא אינו מחפש עימות צבאי מול אירן על המעבר במיצרים. "האינטרס שלנו הוא לאפשר את ביטחון הספינות העוברות במיצרי הורמוז. אף אחד בממשלה לא מחפש עימות במיצרים, חשוב 'לקרר את הטמפרטורות'".

בשבוע הקודם, הצהיר צבא ארה"ב גם כי "לא יסבול הפרעה לתנועה במפרץ הפרסי". "המעבר החופשי של סחורות ושירותים במיצרים הינו קריטי לשגשוג האזורי ואף העולמי", ציין גורם בצי החמישי של ארה"ב המוצב במפרץ, בתגובה לאיומים האירניים כי יסגרו אותו. "כל מי שמבקש להפר את התנועה במים בינלאומיים, אינו חלק ממשפחת העמים, ולא נסבול כל ניסיון כזה", המשיך. כשנשאל האם הצי ינקוט בצעדים קונקרטיים כדי להיערך לאיומים שכאלה, הבהיר הגורם כי: "אנו נחזיק נוכחות מאסיבית באזור, כדי למנוע כל פעילות שעשוי להפר את האיזון".

עוד בנושא
ארה"ב משיבה לאירן: "נמשיך לשלוח כוחות למפרץ"
התרגיל במפרץ: אירן שיגרה 2 טילים ארוכי טווח
ארה"ב: "לא נסבול כל הפרעה לתנועת סחורות במפרץ הפרסי"
צה"ל וארה"ב יקיימו תרגיל הגנה אווירי "הגדול אי פעם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully