וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ביקשה רשות מהמשטרה - וירתה למוות בפורץ

לבדה עם בנה התינוק, שמעה שרה מקינלי שפורצים לביתה. היא התייצבה עם שני רובים מול הדלת, חייגה 911 וביקשה עצה. "עשי מה שאת צריכה להגן על תינוקך", השיבה המוקדנית. האזינו לשיחה

הגרסה האמריקאית לשי דרומי: לבד בבית עם בנה התינוק בן השלושה חודשים, החליטה שרה דון מקינלי, תושבת העיירה בלנצ'רד שבמדינת אוקלהומה, לקום ולעשות מעשה כשבשעת לילה, בערב השנה החדשה, שמעה שני אנשים שמנסים לפרוץ לביתה. מקינלי בת ה-18, שרק שבוע קודם לכן התאלמנה מבעלה שמת מסרטן בחג המולד, הציבה כורסה מול הדלת, שמה בקבוק בפיו של התינוק, לקחה שני רובים ואז התקשרה לשירות החירום 911 - ושאלה ברוגע אם מותר לה לירות בפורץ. רשת CNN הביאה אתמול (חמישי) את סיפורה, ואף השמיעה את הקלטת השיחה המדהימה.

"יש לי שני רובים בידיים. האם מותר לי לירות בו, במקרה שייכנס דרך הדלת?", שאלה מקינלי את מוקדנית המשטרה. "תעשי מה שאת צריכה כדי להגין על עצמך", השיבה המוקדנית, דיאן גרהאם. "אני לא יכולה להגיד לך לעשות את זה, אבל תעשי מה שאת צריכה כדי להגן על התינוק שלך".

המשך האירוע מתועד בדו"ח המשטרה המקומית, הקובע כי ברגע שנפתחה הדלת, ירתה מקינלי ברובה שבידה והרגה את אחד הפורצים, ג'ון שיין מרטין. מרטין, על פי הדו"ח, היה חמוש בסכין. המשטרה מעריכים כי הוא ושותפו, דסטין לואיס סטיוארט (שנמלט מהמקום ונעצר בהמשך), היו נרקומנים שפרצו לבית במטרה לחפש תרופות שבהן השתמש בעלה של מקינלי לפני מותו. סטיוארט, אגב, יואשם בגרימת מותו של שותפו, שכן לפי החוק באוקלהומה, אם מקרה מוות מתרחש בזמן ביצוע עבירה פלילית, ניתן להאשים את העבריין בגרימת המוות.

אשר למקינלי, ברשויות באוקלהומה כבר הבהירו כי היא לא תואשם באף עבירה - שכן פעלה מתוך הגנה עצמית. "לאדם יש זכות להגן על עצמו, על משפחתו ועל רכושו", אמר התובע המחוזי, ג'יימס וולטרס, שהוסיף כי גם הנחיותיה של המוקדנית היו ראויות.

"צריך לעשות בחירה - אני או הוא", הסבירה מקינלי עצמה בראיון ל-CNN, והבהירה כי היא אינה מתחרטת על דבר. "אני בחרתי בילד שלי על פניו". גם המוקדנית הייתה שלמה לגמרי עם התנהלותה. "בהכשרה שלי למדתי שאסור לי להגיד לאף אחד לירות", הסבירה, "אבל בתור אמא בעצמי, חשתי חובה לומר לה שעליה להגן על התינוק שלה".

(עדכון אחרון: 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully