וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט זיכה את שי דרומי מהריגה

רמי שני

15.7.2009 / 9:53

ביהמ"ש המחוזי בב"ש זיכה את החוואי שירה למוות בפורץ בדואי שפלש לחוותו מאשמת הריגה, ברוב של שני שופטים מול אחד. "הנאשם בסך הכל אדם שביקש לחיות בשלווה"

מערכת וואלה!

(צילום: יוסף בדלוב. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה הבוקר (רביעי) את החוואי שי דרומי מהריגת חאלד אל אטרש, שפרץ לחוותו יחד עם אדם נוסף לפני כשנתיים. דרומי הורשע רק בסעיף של אחזקת נשק. בהכרעת הדין כתבה השופטת רחל לביא-ברקאי: "לעולם אין הכרעת הדין קלה בעיקר כשמדובר בדיני נפשות. חיי אדם אמנם נלקחו, אך הנאשם אינו איש מדון, אלא אדם שביקש לחיות בשלווה, והדבר ניכר".

את ההחלטה קיבל הרכב של שלושה שופטים. נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופט יהושע פלפל, והשופטת רחל לביא-ברקאי החליטו לזכות את דרומי. לעומתם, השופט אריאל ואגו הרשיע את דרומי, אך היה בדעת מיעוט. בהחלטתו כתב ואגו כי הוא "מסכים שבעת שחרור הכדור הראשון, היה דרומי נתון בהתמודדות ועימות עם הפורצים שאחד מהם אוחז במספרי ברזל גדולים וכאשר על רקע האירועים האלימים בחווה נשקפה לו ולרכושו סכנה מידית ומוחשית. עם זאת, חמשת הכדורים הנוספים שנורו על ידו, לאחר שהפורצים החלו לברוח, היו אלו שגרמו למות המנוח".

דרומי עצמו, שיוצג בדיון על ידי עורכי הדין ליאור אשכנזי ובני נהרי, אמר בתום הדיון: "אני שמח שאלו התוצאות. נצטרך ללמוד את גזר הדין, אבל אני שמח שהרכב השופטים קיבל את עמדתנו".

אחמד אל אטרש, אביו של חאלד, הגיב על הזיכוי ואמר כי "הוא (דרומי) עשה את זה בכוונה. הוא חיכה להם במארב שעתיים, והם רק באו לצוד ארנבות". אל אטרש סיפר, כי לאחר הירי הוביל דרומי את הגופה למקום אחר. האב טען כי "בית המשפט לא עשה צדק" ודרש ערעור על ההכרעה.

האירוע בגינו הועמד דרומי לדין התרחש ב-13.1.07 . שני אנשים התקרבו לחוותו, נתנו בשר מורעל לכלבי השמירה ונכנסו לתוך חצר החווה, תוך שבירת מנעולי השער. דרומי שמע רחשים ויצא לקראתם כשרובה בידו. הוא הבחין בשניים וירה לעברם במטרה להניסם. מהכדורים נפגעו חאלד אל אטרש שמת מפצעיו ואיוב אל הוואשלה, שנפצע קשה. דרומי הזעיק למקום את המשטרה וצוותים של מגן דוד אדום. כשאלו הגיעו, הם ראו אותו רוכן על הפצועים ומנסה לטפל בהם. חודש לאחר מכן, הוגש נגדו כתב אישום על הריגת אחד הפורצים ופציעת חברו. נסיבות הירי עוררו סערה ציבורית. דרומי אמר ערב הכרעת דינו כי ברור שזה לא סוף הדרך. לדבריו, "אני יודע שאם תהיה הרשעה, יהיה ערעור לבית המשפט העליון וכך גם אם לא תהיה הרשעה".

בעקבות המקרה התקבל בשנה שעברה חוק על שמו של דרומי. "חוק דרומי" פוטר מאחריות פלילית אדם שנוקט באלימות נגד מי שנכנס למקום מגוריו, לבית העסק שלו, או למשקו החקלאי המגודר, בכוונה לבצע עבירה. עם זאת, בחוק קיים סייג הקובע כי "החוק לא ייתן הגנה אם מעשה ההגנה היה לא סביר בעליל בנסיבות העניין". המשטרה ומשרד המשפטים הביעו התנגדות נחרצת להצעת החוק, כדי ש"אנשים לא יעשו דין לעצמם".

בתנועה האיסלמית בנגב דרשו אתמול להחמיר את עונשו. מנגד, קראו אישי ציבור יהודיים לזכותו. במהלך המשפט גופים שונים קיימו פעולות מחאה וקראו לשופטים לא להרשיע אותו, בטענה כי פעל מתוך הגנה עצמית. לבית המשפט צפויים להגיע הבוקר כל שופטי בית המשפט המחוזי, כדי לשמוע את הכרעת הדין האחרונה של נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יהושע פלפל, טרם פרישתו מכהונתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully