וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה תוקף את המתנכלים לנשים: "חילול השם"

במכתב בעיתון חרדי אומר הרב כי מעשי הקיצוניים מהווים "עבירות שגם כיפור לא מכפר עליהן", ומדגיש את חשיבות כיבוד האישה. בנוסף, קרא הרב להרגעת המחלוקת בין הציבור החרדי לחילוני

מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, שובר את שתיקתו בנוגע לשיח הציבורי אודות הדרת נשים ויחסי חרדים-חילונים מהשבועות האחרונים. במכתב שיתפרסם היום (חמישי) בעיתון "יום ליום", המזוהה עם ש"ס, יוצא הרב עובדיה במתקפה חריפה נגד אנשי הפלג החרדי שעולל את ההתנכלויות לנשים בבית שמש וארגן את ההפגנה האחרונה במוצאי השבת. הוא מאשים אותם בכך שהם "מנסים להבאיש את ריחה של תורת ישראל במעשים אשר לא ייעשו, תוך חילול שם שמים ברבים", ועליהם כותב הרב כי "אין רוח חכמים נוחה מהם".

במכתבו מצטט הרב עובדיה את דברי התלמוד ואת דברי הרמב"ם על חשיבות כיבוד האישה על פי היהדות. "רבותינו הזהירו שעל כל אחד לאהוב את אשתו כגופו ולכבדה יותר מגופו, וידבר עמה בנחת ובכבוד ובסבר פנים יפות". בהתייחסו להתנכלויות לנשים בבית שמש כותב הרב כי מדובר בעבירות של "בין אדם לחברו" – עליהן, על פי ההלכה, "אפילו יום כיפור אינו מכפר".

כמו כן, במה שנראה כפניה אל הציבור החילוני, מבקש הרב לבל ינצלו את ההזדמנות בכדי "להסית ולהדיח, ולהרבות מחלוקת בתוך עמינו, לשלח מדנים ולפלג בין אחים, כי אחריתה מי ישורנו". עוד מוסיף הרב בעניין זה וכותב כי "אל נא אחי תרעו, לבזות ולהשפיל את כבוד התורה והיהדות, כי היא חיינו ואורך ימינו".

התייחסות זאת של הרב עובדיה יוסף מצטרפת לדבריו בדרשתו השבועית שנמסרה במוצאי השבת האחרונה, אז אמר הרב כי "ההתנהגות של מי שמפיצים שנאה בין חרדים ובין לא-חרדים זה מעשה של חילול השם".

עוד בנושא:
ההדרה נמשכת: כנס על רפואת נשים - ללא נשים
פרסום ראשון: טניה רוזנבליט קיבלה איומים על חייה
ליצמן נטש טקס בגלל שירת נשים: "לא מתנצל"

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully