וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: טניה רוזנבליט קיבלה איומים על חייה

טל שלו

4.1.2012 / 11:39

הצעירה מאשדוד שסירבה לבקשת נוסעים חרדים להתיישב בירכתיי אוטובוס שנסע מאשדוד לירושלים התלוננה במשטרה כי אלמונים איימו על חייה. הדבר נודע בדיון הצוות הבינמשרדי בנושא הדרת נשים

טניה רוזנבליט, הצעירה שסירבה לבקשת נוסעים חרדים לעבור לשבת בירכתיי אוטובוס קיבלה בימים האחרונים איומים על חייה, והגישה בעקבות כך תלונה במשטרת מרחב ירקון - כך נודע היום (רביעי) בישיבת הצוות הבינמשרדי לטיפול בתופעת הדרת נשים, בראשות שרת התרבות והספורט לימור לבנת. נציגי המשטרה שהאזינו לדברים בדיון אמרו כי התלונה תטופל במסגרת יחידות החקירה.

רונזבליט עלתה באמצע החודש על אוטובוס של חברת אגד שיצא מאשדוד לכיוון שכונה חרדית בירושלים. רוזנבליט התיישבה בקדמת האוטובוס ובשל כך מספר חרדים גידפו אותה ודרשו ממנה לעבור לחלק האחורי. היא סירבה להיענות לדרישת הנוסעים ובשל כך הוזעק למקום שוטר, שניסה לשדל את הנוסעת לעבור לצד האחורי של האוטובוס. רוזנבליט סירבה לבקשה והנהג אולץ לצאת לדרכו.

עוד התברר בדיון, שהתכנס היום לישיבתו השנייה, כי חברת אגד רוכשת בימים אלה דבק מיוחד שימנע הסרת מודעות מהאוטובוסים, במטרה למנוע תלישת מודעות שעליהן דמויות נשים. יו?ר אגד, גדעון מזרחי, סיפר בדיון כי הנהגים קיבלו הנחיות ברורות, מכתבים אישיים, ומסרים רבים המבהירים כיצד יש לטפל בהטרדות באוטובוסים אך הזהיר כי יש להיזהר מהטלת האחריות על נהגי האוטובוס כל עוד אין כללים ברורים כיצד יש לנהוג במקרים של הדרת נשים.

שר המדע דניאל הרשקוביץ אמר כי אסור לאפשר מצב בו רק הדלתות האחוריות נפתחות באוטובוסים: ?במקומות שלאנשים נוח עם ההפרדה, איש באמונתו יחיה, אבל צריך לדאוג שהנהג יפתח רק את הדלת הקדמית וכולם יעלו מקדימה?. בסיום הדיון החליט הצוות לבקש משר התחבורה להגיע לדיון בנושאים הללו, וכן בנושא מדיניות של פתיחת הדלתות הקדמיות והאחוריות ושיבוץ בקרים ובקריות ונושאים נוספים הקשורים לסוגיית התחבורה הציבורית.

הצוות הבינמשרדי לטיפול בתופעות הדרת הנשים, בראשות השרה לבנת והשר הרשוקביץ, התכנס היום לישיבתו השנייה, כשעל סדר היום הדרת נשים בתחבורה ובבתי העלמין. בפתח הישיבה, על רקע הפרסומים לפיהם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נעדר מטקס בו שרו נשים בבית החולים קפלן, הוצגה בישיבה ההנחיה החדשה של נציבות שירות המדינה, שהופצה בחוזר מיוחד בכל משרדי הממשלה וביחידות הסמך של. לפי ההנחיה, על הגופים השונים לפעול באופן שוויוני לגבי שני המינים, גם לגבי עובדים וגם לגבי מקבלי שירותים. הנציבות תראה בחומרה ותנקוט בצעדים כל מקרה של אפליה כגון תורים נפרדים הדרת נשים מטקסים, איסור האפליה תקף בעת מתון שירות, בתוך מתקני ממשלה, בטקסים ממשלתיים ואירועים כולל חלוקת פרסים מטעם המדינה.

הדרת נשים בישראל - כתבות אחרונות:
ליצמן נטש טקס בגלל שירת נשים: "לא מתנצל"
חיילי נח"ל חרדי: אולצנו ללמוד במשותף עם חיילות
בגלל שירת הנשים: "רב החרדים" בצה"ל מתפטר

לפניות לכתבת:
tal_sh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully