וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במג'דל שמס מודאגים: בני הכפר חצו הגבול לסוריה?

קובי דוד

5.1.2012 / 0:03

שתי משפחות ממג'דל שמס פנו באחרונה לתחנת המשטרה בגולן, ודיווחו כי בניהן נעדרים מזה שבועיים. "אנחנו מודאגים", סיפר קרוב משפחה, "הם תמיד דיברו על הרצון לתמוך בתושבי סוריה"

בתחנת המשטרה בגולן פתחו בחקירה, על מנת לבדוק את החשד עליו הצביעו המשפחות ולאתר את השניים. קרוב משפחה של אחד הנעדרים שיתף אמש (רביעי) את וואלה! חדשות בחששותיו. "אנחנו לא יודעים מה עלה בגורלם. הם יצאו מהבית לפני שמונה ימים, השאירו מאחוריהם את תעודות הזהות, את המכשירים הסלולריים והחפצים האישיים, ויצאו מהבית. האימהות שלהם החליטו שנמאס להן לחכות להם, ופנו למשטרה".

לדברי בן המשפחה, שביקש להשאיר את פרטי השניים חסויים, "הם תמיד דיברו על הרצון לתמוך בתושבי סוריה שנהרגים שם במרחץ הדמים. אני מקווה שכוחות המשטרה יעלו על עקבותיהם ויחזירו אותם הביתה בשלום".

הכפר מג'דל שמס מצוי בימים אלה בסיטואציה לא פשוטה, לנוכח המהומות מעבר לגבול. תושבי הכפר, שרואים עצמם סורים לכל דבר, וחלקם אף סרבו לקבל תעודות זהות כחולות למרות זכותם לכך, חלוקים באשר לעמדתם בנוגע למהומות. בנובמבר האחרון קיימו עשרות מהם הפגנת מחאה על החלטת הליגה הערבית להשעות את חברותה של סוריה בארגון. החלטת הליגה עוררה את זעמם של תושבי מג'דל שמס, שחלקם אף תומכים במשטרו של אסד. הם קוראים לליגה הערבית לחזור בה מהחלטתה, כך סיפר תושב הכפר פרחן עלאן לוואלה! חדשות: "זה פוגע בזכות הלגיטימית של כל תשובי סוריה לקבל יחס שווה וערכי בין שאר מדינות ערב. ברגע שיופסקו שיתופי הפעולה הרבים עם מדינות ערב, סוריה תדחק הצדה וכך זכויותיה ייפגעו".

לצד תושבי הכפר שמביעים תמיכה במשטרו של אסד, ניתן למצוא גם פעילים מרכזיים, היוצאים נגד השלטון בדמשק. "אנחנו מביעים תמיכה בסוריה ותושביה ולא בשלטון של אסד, שמחלל כל מקום קדוש וחלקה שנשארה", סיפר תושב הכפר. "אסור לנו לתת יד לשלטון שמפקיר ופוגע באזרחי המדינה. היום אנחנו לא נתמוך באסד, אלא במדינת סוריה ותושביה. השלטון הנוכחי הכתים את המדינה לעוד המון שנים ואם הוא ימשיך גורלה לא יהיה ידוע".

עוד בנושא
הפגנה במג’דל שמס: ”השעיית סוריה - משגה חמור”
המעצרים במג’דל שמס נמשכים: ”מיעוט לא מייצג”

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully