וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מצחיק: באוסטריה אסור לצחוק על בלונדיניות

ב' זה בלונדינית: חוק שנכנס לתוקף באוסטריה אוסר על בדיחות המשמיצות נשים בלונדיניות, וקובע שנתיים מאסר לעבריינים סדרתיים. ההסבר: הן עלולות להיעלב ולהגיב בפיגועי טרור

האם אנו חוזים בראשיתו של "האביב הבלונדיני"? בכמה מדינות באירופה פרצה באחרונה מחאה עממית נגד בדיחות על נשים בלונדיניות, ובחזית ניצבת אוסטריה, שבה נכנס השבוע לתוקף חוק האוסר לספר בדיחות כאלו כלל - וזאת כחלק מחקיקה חדשה שמטרתה המפתיעה היא מניעת טרור.

מחוקקי החוק, שנכנס לתוקפו מיום ראשון האחרון, ראו בעיני רוחם צעירות בלונדיניות נפגעות עד עמקי נשמתן מהבדיחות, ובוחרות בדרך האלימות כדי לנקום בחברה שדחתה אותם - ומאיים בעונש של שנתיים מאסר למי שמספר בדיחות לא מוצלחות באופן סדרתי. כמו כן, נאסרו גם הבדיחות הנפוצות באוסטריה על תושבי מחוז בורגנלנד המזרחי.

הרוחות באוסטריה כבר סוערות, אך נראה כי באירופה, ברוח המהפכות ברחבי העולם בשנה האחרונה - דווקא תומכים בחוק. ברומניה למשל, אמרה מנהיגת "מפלגת הדוגמניות" שקמה לפני כשנה וחצי, סנזיאנה בורויאנה בת ה-27, כי בכוונת המפלגה לפעול עבור חוק דומה, לצד צעדים נוספים לשמירה על זכויות הדוגמניות.

"שיער בלונדיני הוא מתנה"

בהונגריה נערכה זה מכבר הפגנת נשים בלונדיניות בבירה בודפשט, בקריאה ליחס מכבד יותר. דוברת המאבק למען זכויות הבלונדיניות בהונגריה, זושה קובאץ', הסבירה כי "בלונדיניות באמת חוות אפליה בעבודה וברחוב. יש איסור המוכתב בחוק נגד אפליית יהודים או שחורים, אז מדוע לא להעניק לבלונדיניות הגנה דומה?".

דווקא ברוסיה, אם כל המהפכות ומדינה שבה תושבות רבות בעל גוון שיער בלונדיני, קולות המחאה חלשים יותר. בעוד עשרות אלפים מפגינים נגד פוטין בערים הגדולות, 20 נשים בלבד באו למחות נגד אפליית בלונדיניות בעיר ניז'ני נובוגרוד, אף שכ-200 אישרו את הגעתן. אלו שהגיעו נשאו שלטים עם כתובות כגון: "שיער בלונדיני הוא מתנה", וקראו לקדם חקיקה שתמנע סיפור בדיחות על בלונדיניות בפרהסיה. "כל מה שרצינו היה אותן זכויות לבלונדיניות - כמו שיש לכל אחד אחר", אמרה מארגנת ההפגנה, אנה זאיצבה.

עם זאת, ייתכן שיחלוף זמן נוסף עד שהנשים הבלונדיניות יזכו למודעות הפוליטית המתאימה למהפכות. מארגני המחאה ברוסיה הודו בראיונות לתקשורת המקומית כי רוב הנשים הבלונדיניות שלא הגיעו להפגין חרף הבטחתן, סיפקו תירוצים מגוונים למדי. כמה מהן הלכו לאיבוד, אחרות טעו לגבי מועד ההפגנה, כמה נוספות לא הצליחו למצוא מקום חנייה, ואחת מהן פשוט החליטה ללכת ולעשות קניות במקום להפגין.

לפני שנה: בלונדיניות כל העולם התאחדו למען הגלובוס
הכינו את החמצון: בקרוב יוקם אי הבלונדיניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully