וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: אדם שרצח את אמו לא יירש אותה

גלעד גרוסמן

3.1.2012 / 1:55

לפני כשלוש שנים רצח צעיר, כיום בן 28, את אימו בדקירות סכין. לאחר שביקש לנצל פרצה בחוק המאפשרת לו לרשת אותה, קבע היום בית המשפט "אין לאפשר מצב של 'הרצחת וגם ירשת'"

בית משפט לענייני משפחה בכפר סבא קבע לאחרונה כי צעיר שרצח את אמו אך לא עמד לדין בשל מצבו הנפשי, אינו רשאי לרשת אותה. בכך קיבל בית המשפט את בקשתו של אחיו של הרוצח, שנפצע גם הוא על ידי אחיו, לנשלו מירושת האם.

לפני כשלוש שנים רצח הצעיר, כיום בו 28, את אמו ב-66 בדקירות סכין. זאת, מכיוון שחשש שבכוונתה לאשפזו בבית חולים פסיכיאטרי. לשם ביצוע הרצח הוא הצטייד בסכין פרפר מתקפלת וארב לאמו בביתם המשותף. עוד נכתב בכתב האישום כי כשהגיעה האם, הרג אותה הנאשם תוך כדי מאבק והמשיך לדקור אותה גם כשנשכבה על הארץ והתחננה על חייה. לאחר מכן הלך לדירת אחיו ודקר גם אותו, תוך שהוא מאיים לרצוח את בתו התינוקת של האח. מספר חודשים לאחר הרצח נקבע כי הצעיר לא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע הרצח. השופטים אמנם קבעו שהוא המית את אמו, אולם הוא נשלח לבית חולים פסיכיאטרי.

הרוצח ניסה לנצל פרצה בחוק, לפיה רק אדם שמורשע אינו רשאי לרשת את הוריו, ואילו הוא לא הורשע בשל מצבו הנפשי. השופט בנימין יזרעאלי דחה את הטענה וקבע כי קביעת השופטים, לפיה הבן ביצע את הרצח, כמוה כהרשעה. "לאור תוצאותיו הקשות של מעשיו, אין המשיב (האח הרוצח, ג"ג) זכאי לרשת את אמו המנוחה, אותה הרג באכזריות במו ידיו", כתב יזרעאלי.

הוא הוסיף כי חוק הירושות קובע כי על בית המשפט להתערב במקרים בהם נפל פגם מוסרי במעשיו של "היורש". הוא גם הוסיף כי אין לאפשר מצב של "הרצחת וגם ירשת". "במקרה שבפנינו יש לומר בצורה נחרצת כי קביעה על פיה יהיה זכאי המשיב לרשת את אמו למרות שאין חולק כי הוא זה שהרגה, הינה נוגדת את תקנת הציבור באופן ברור".

מקרי רצח - כותרות אחרונות
2 נערות ליווי ובני זוגן חשודים ברצח ד"ר אלי ללוז
חשד: צעיר לוקה בנפשו רצח את אמו בכפר מכר
לוקה בנפשו רצח אם לשלושה כדי לשדוד 1,700 שקל

  • עוד באותו נושא:
  • ירושה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully