וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 נערות ליווי ובני זוגן חשודים ברצח ד"ר אלי ללוז

2.1.2012 / 14:59

השתיים הגיעו לביתו של ללוז, כימאי צרפתי שגר בישראל, וע"פ החשד סיממו, רצחו ושדדו אותו, אז הציתו את הדירה ונמלטו. המשטרה הצליחה לאתרן באמצעות פתק ובו מספר הטלפון של אחת מהן

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

בית משפט השלום בתל אביב התיר היום (שני) לפרסום כי ארבעה חשודים – שתי נערות ליווי ובני זוגן – נעצרו ביום חמישי שעבר בחשד לרצח אלי ללוז, דוקטור לכימיה, בשבוע שעבר בתל אביב. מפרטי החקירה עולה כי שתי נערות הליווי הגיעו לביתו של ללוז בפינת הרחובות תניא ודיזנגוף בעיר, רצחו אותו בדקירות סכין ושדדו ממנו סכום של כ-2,000 שקלים. עוד עולה כי השתיים לקחו מהדירה מסך טלוויזיה. אחת מהחשודות הודתה לדברי המשטרה בביצוע המעשה ושחזרה אותו. המשטרה קושרת גם את בני זוגן של החשודות לביצוע הרצח.

עורכי דינם של החשודים ביקשו להותיר את צו איסור הפרסום על כנו, אולם השופטת הדסה נאור דחתה את בקשתם. עם זאת, הורתה השופטת על עיכוב הפשרת הצו, ואסרה עד להודעה חדשה על פרסום כל פרט מזהה של החשודים.

ביום שישי האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרם של הארבעה בעשרה ימים. צוות החקירה המיוחד של מרחב ירקון בפיקודו של תת-ניצב ניסים דאודי, ממשיך בחקירת האירוע. מחקירת המשטרה עלה כי בערב הרצח, אירח ללוז, צרפתי יהודי בן 71, את אחד מחבריו בביתו עד השעה 22:00. לקראת השעה 23:00 הגיעו שתי החשודות לביתו. השלושה שתו אלכוהול, ולפי החשד השתיים הכניסו כדור שינה למשקה של ללוז. לאחר מכן עברו השלושה לחדר השינה, ואז לטענת המשטרה, התנפלו שתי הנשים על ללוז ודקרו אותו למוות.

חשד: זונות וחבריהן רצחו את הכימאי ד"ר ללוז. רויטרס
אחת החשודות ברצח/רויטרס

לאחר מכן חזרו השתיים לסלון הבית והמשיכו לשתות. בשלב מסוים, השתמשה אחת החשודות באלכוהול על מנת להצית את חדר השינה. השתיים נמלטו מהמקום ונסעו במונית בחזרה לביתן. למחרת, שכנים הריחו עשן עולה מהדירה של ד"ר ללוז והזעיקו את כוחות הכיבוי, אשר מצאו במקום את גופתו המפויחת.

"הגענו לזירה לא פשוטה שהייתה שרופה ברובה", סיפר תת-ניצב דאודי, "הזמנו מעבדת זיהוי פלילי ניידת שהתחילה לסרוק את הזירה. הקושי נבע בעיקר מכך שמדובר באדם נורמטיבי ללא קשרים פליליים. התחלנו לבדוק את אורחות חייו, לתשאל שכנים, מצלמות אבטחה ואף פאב סמוך שבו נהג המנוח לבלות. לאחר מכן צמצמנו את החקירה לכיוון אחד מרכזי – תחום המוסר".

במהלך חיפוש בדירה, איתרו החוקרים פתק אשר למרבה המזל לא נשרף ובו מספר הטלפון של אחת החשודות. כך הצליחו החוקרים לאתר את מכשיר הטלפון שלה ולאחר מספר פעולות חקירה נוספות הוחלט לבצע מעצר. יומיים לאחר הרצח, נעצרו שלושה מהחשודים בדירתם בדרום הארץ וחשודה רביעית נעצרה בעת שהייתה במונית בראשון לציון. לדברי המשטרה, לאחר מספר שעות בחדר החקירות נשברה אחת החשודות והודתה במעשים, ולטענת השוטרים היא גם קשרה את החשודים האחרים למקרה. "אנחנו נמצאים עדיין בשלבים ראשונים של החקירה", אמר תת-ניצב דאודי, "יש עוד המון פעולות לבצע. החשודות טוענות להגנתן כי הרצח לא היה מתוכנן אך אנחנו מעריכים כי היה תכנון מוקדם. בין היתר העלמת ראיות מזירת הרצח מעידות על תכנון כמו גם סימום החשוד".

גופה נשרפה ברחוב דיזינגוף בתל אביב, דצמבר 2011. דרור עינב
"עדיין נמצאים בראשית החקירה". זירת הרצח/דרור עינב

צוות החקירה עדיין מחפש אחר נהג המונית אשר הסיע את החשודות מזירת הרצח לכאורה חזרה לביתן כשהן נושאות בידיהן מסך טלוויזיה שגנבו על פי החשד מביתו של ללוז.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו שיבח את פעולתו של צוות החקירה ואמר כי "פענוח הרצח בוצע במהירות ובמקצועיות רבה. פעולה נחושה זו משקפת את מדיניות הארגון שנקבעה לשנים הקרובות אשר עיקרה הגדלת סיכויי עבריין להתפס".

ד"ר ללוז נולד במרוקו, אך החל ללמוד כימיה בצרפת וקיבל שם אזרחות. בסוף שנות ה-60', לאחר מלחמת ששת הימים, עמד בראש הארגון העולמי של הסטודנטים היהודים בצרפת ונלחם באווירה האנטי-ישראלית ששררה בקמפוסים במדינה. מאוחר יותר עלה ארצה והשתלם במכון ויצמן ברחובות. בהמשך שב לצרפת, שם ניהל מספר עסקים בתחום הכימיה. לאחר שפרש לגמלאות, רכש ד"ר ללוז את הדירה ברחוב דיזינגוף בתל אביב ונהג להגיע לביקורים בארץ לעיתים תכופות. הוא הותיר אחריו אחות המתגוררת בירושלים ואם החיה בצרפת.

עוד בנושא
הנרצח אמש בתל אביב: כימאי צרפתי שאהב את ישראל
חשד לרצח: גופת גבר נמצאה בדירה בוערת בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully