וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצח אמש בתל אביב: כימאי צרפתי שאהב את ישראל

ד"ר אלי ללוז, נולד במרוקו, חי בצרפת, עבר השתלמות במכון ויצמן בשנות ה-60' ונהג לבקר בישראל לעיתים תכופות. "הוא היה איש טוב לב", סיפר חברו ראש עיריית חיפה, "אני המום ומופתע"

ד"ר אלי ללוז הוא הגבר שנרצח אתמול (שלישי) בדירה בפינת הרחובות דיזנגוף והתניא בתל אביב, כך הותר הבוקר לפרסום. צוות כיבוי אש שהוזעק לדירה שעלתה באש נכנס פנימה, גילה מזרון בוער ולאחר שכיבה אותו נמצאה גופתו של ללוז בן ה-70 בחדר השינה.

ד"ר ללוז נולד במרוקו, אך החל ללמוד כימיה בצרפת וקיבל שם אזרחות. בסוף שנות ה-60', לאחר מלחמת ששת הימים, עמד בראש הארגון העולמי של הסטודנטים היהודים בצרפת ונלחם באווירה האנטי-ישראלית ששררה בקמפוסים במדינה. מאוחר יותר עלה ארצה והשתלם במכון ויצמן ברחובות. בהמשך שב לצרפת, שם ניהל מספר עסקים בתחום הכימיה.

לאחר שפרש לגמלאות, רכש ד"ר ללוז את הדירה ברחוב דיזינגוף בתל אביב ונהג להגיע לביקורים בארץ לעיתים תכופות. לפני כשבוע הגיע שוב לבקר בישראל, ואתמול נרצח בשעה ששהה בדירתן. הוא הותיר אחריו אחות המתגוררת בירושלים ואם החיה בצרפת.

למשטרה אין קצה חוט

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, מכיר את ד"ר ללוז מהתקופה בה עמד בראש ארגון הסטודנטים בצרפת. "זו הייתה תקופה של עליית השמאל החדש, בתקופה של 'דני האדום', והיו בעיות בקמפוסים במערב אירופה. הוא היה מראשי הפעילים ושמרתי איתו על קשר עד היום", סיפר יהב לוואלה! חדשות, "מדובר באיש נעים מאד, טוב לב בצורה מדהימה וחכם. הוא היה רווק אך היו לו הרבה חברים. לפני שבוע, כשהגיע לארץ, קבענו להיפגש, אך אתמול הגיעה הבשורה המרה. אני המום ומופתע ואין לי מושג ירוק מי יכול היה לעשות דבר כזה".

למשטרה אין עדיין קצה חוט בנוגע לזהות הרוצח, שביצע את המעשה סמוך כל כך לתחנת לב תל אביב, שם הוקם צוות חקירה מיוחד לתיק. צו איסור פרסום הוצא על פרטי החקירה. בתחילה התקשו הכוחות שהגיעו למקום לקבוע אם מדובר ברצח או בהתאבדות, זאת בשל מצב הגופה שנמצאה כשהיא שרופה ובשל ממצאים מסוימים בזירה.

שכנתו של ללוז הזעיקה את שירותי הכבאות לאחר שהריחה עשן. כוחות הכיבוי הגיעו ובדקו את דירתה, ולאחר שלא מצאו את מקור האש החלו לבדוק בדירות אחרות בבניין, עד אשר איתרו את גופתו החרוכה בדירתו. מבדיקה ראשונית של צוות הזיהוי הפלילי נמצאו סימני אלימות על הגופה, וכך, לאחר התלבטויות רבות, קבע צוות החקירה כי מדובר ברצח.

עוד בנושא:
חשד: צעיר לוקה בנפשו רצח את אמו בכפר מכר
בתוך שעה: שני מקרי רצח בנצרת עילית ובטירה
החשוד ברצח בת"א בשבוע שעבר: חברו של המנוח, שמימן את קבורתו

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully