וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הד"ר שנרצח: "לא סיפרנו לאמא מה קרה באמת"

2.1.2012 / 19:33

בני משפחתו של אלי ללוז, הד"ר לכימיה שעל פי החשד נרצח על ידי זונות בביתו, לא סיפרו לאמו על נסיבות האירוע, אלא אמרו כי מת מוות טבעי. "פחדנו שהיא לא תוכל להתמודד עם המידע הזה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

"המשפחה המומה. אנחנו לא מעכלים" - כך אמר השבוע קרוב משפחתו של ד"ר אלי ללוז, שנרצח בשבוע שעבר בתל אביב והיום (שני) הותר לפרסום כי על פי החשד נרצח בידי שתי זונות. לאמו, בת 94, סיפרו שהוא מת מוות טבעי. "במשפחה פחדו שהיא לא תוכל להתמודד עם המידע הזה", סיפר בכאב. עם הסרת צו איסור הפרסום התגלו השעות האחרונות בחייו של הדוקטור הצרפתי-יהודי לכימיה, שתכנן להעביר חלק משנותיו האחרונות בישראל ונרצח באכזריות. על פרטים רבים באירוע עדיין מוטל צו איסור פרסום.

אלי ללוז, דר לכימיה אשר נרצח בביתו, תל אביב, דצמבר 2011. מחוז תל אביב, חטיבת דובר המשטרה
"המשפחה המומה, אנחנו לא מעכלים". ד"ר ללוז/חטיבת דובר המשטרה, מחוז תל אביב

ד"ר ללוז נולד במרוקו, אך החל ללמוד כימיה בצרפת וקיבל שם אזרחות. בסוף שנות ה-60', לאחר מלחמת ששת הימים, עמד בראש הארגון העולמי של הסטודנטים היהודים בצרפת ונלחם באווירה האנטי-ישראלית ששררה בקמפוסים במדינה. מאוחר יותר עלה ארצה והשתלם במכון ויצמן ברחובות. בהמשך שב לצרפת, שם ניהל מספר עסקים בתחום הכימיה.

דקרו למוות, הציתו, שדדו את הדירה וברחו

ללוז בן ה-71 חי לבדו בצרפת. בשנים האחרונות פרש לגמלאות ורכש דירת שני חדרים בפינת הרחובות התניא ודיזנגוף בתל אביב. את שנות הפנסיה תכנן להעביר על קו תל אביב-צרפת. "לא היה לו הרבה כסף", סיפר בן משפחתו. "את כל מה שהיה לו – השקיע בדירה הזאת". צחוק הגורל הביא לכך שעל פי דברי המשטרה, ללוז מצא את מותו באירוע שוד.

ללוז הגיע לישראל כשבוע לפני שנרצח. בערבו של היום האחרון בחייו אירח בדירתו חבר, אשר שהה בבית עד השעה 22:00. השניים נפרדו לשלום, ושעה לאחר מכן עצרה מונית מתחת לבניין ושתי זונות עלו לדירה. בצהרי היום למחרת הריחו שכנים עשן מדירתו של הדוקטור והזעיקו את מכבי האש, שמצאו את גופתו המפויחת של ללוז בחדר השינה. מה שהתרחש בין השעות 23:00 ל-2:00 לפנות בוקר בדירה נמצא כעת בחקירת משטרה.

אחת מהחשודות שיחזרה בפני חוקרי צוות החקירה המיוחד של מרחב ירקון את שאירע באותו לילה. לפי גרסתה, ללוז אירח את חברתה ואותה בסלון. השלושה שתו אלכוהול בצוותא, היא טענה, לא לפני שהבנות דאגו להכניס סם למשקה של ללוז. לאחר כ-45 דקות עברו לחדר השינה. כעבור מספר דקות התנפלו השתיים על ללוז ודקרו אותו. לאחר המעשה חזרו לסלון והמשיכו לשתות. בשלב מסוים, שפכה אחת מהן אלכוהול והציתה את הדירה. אז הן נמלטו, כשבידיהן 2,000 שקלים ומסך טלוויזיה שגנבו מהדירה. השתיים עלו על מונית, שלקחה אותן אל מחוץ לעיר לביתן, שם הן מתגוררות עם שני החשודים הנוספים שנעצרו בפרשה.

חשודים ברצח אלי ללוז, דר' לכימיה שנרצח בביתו ברחוב דיזינגוף תל אביב, דצמבר 2011. דרור עינב
דקרו למוות, הציתו, שדדו את הדירה וברחו. החשודה בדיון בבית המשפט/דרור עינב

ללוז נקבר ביום שישי האחרון בירושלים. קרובי משפחה וחברים ליוו אותו בדרכו האחרונה. ראש עיריית חיפה וחברו הטוב של ללוז, יונה יהב, ספד לו. "מדובר באיש נעים מאד, טוב לב בצורה מדהימה וחכם", סיפר יהב לוואלה! חדשות. "הוא היה רווק אך היו לו הרבה חברים. אני המום ומופתע ממה שאירע". "אלי היה אדם עדין ושקט", נזכר השבוע קרוב משפחתו. "לא היו לו סכסוכים או אויבים. קשה לנו מאד".

עוד בנושא
2 נערות ליווי ובני זוגן חשודים ברצח ד”ר אלי ללוז
הנרצח אמש בתל אביב: כימאי צרפתי שאהב את ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully