וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על דו"ח המבקר בעניינו: פעלתי לפי הכללים

פנחס וולף

2.1.2012 / 9:00

לאחר שמבקר המדינה כתב כי אהוד ברק "פעל בניגוד לנורמות ציבוריות שמצופות ממועמד להיות שר", הגיע השר לוועדה להציג עמדתו: "לא פעלתי בניגוד לכללים. פעלתי בניגוד לרוח הכללים"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

הוועדה לביקורת המדינה דנה הבוקר (שני) בחוות דעת מבקר המדינה על העברת כספים לחברות שהיו בבעלות שר הביטחון, אהוד ברק. בדו"ח קבע המבקר כי ימים ספורים לפני מינויו לשר הביטחון, פעל ברק בניגוד לנורמות ציבוריות שמצופות משר או ממועמד להיות שר.

שר הביטחון אהוד ברק אמר בוועדה כי "אני מתייחס ברצינות רבה לביקורת ורוחש לו הערכה רבה. מקבל את כל הממצאים והביקורת ואני מיישם בפועל את הדו"ח. כל הפעולות נעשו בתום לב ובשקיפות. בתוך שלושה ימים הייתי צריך להפסיק פעילות של חמש שנים". השר הוסיף כי "הייתי הרוח היחידה בחברות הללו. נשארה רק גביית הכספים בפעילות בעבר. הכסף הזה התקבל באישור ושולם עליו מס. לאף אחת מהחברות לא היה קשר עם מערכת הביטחון. העברת המניות לבנות לא עמדה בניגוד לכללים אלא בניגוד לרוח הכללים כפי שקבע המבקר".

בפתח הישיבה, סקר יושב ראש הוועדה, ח"כ רוני בראון (קדימה) את עיקרי דו"ח המדינה, לפיו ברק ניהל עסקי ייעוץ בינלאומיים ולאחר מינויו לשר העביר את מניות החברה לבנותיו. "שר חדש חייב לנתק קשר עם עסקיו הקודמים", אמר. "שלא בהתאם לכללים, ולא קיבל אישור כנדרש, בנותיו לא עבדו בחברה לפני העברת המניות. החברות היו פעילות בניגוד להודעות השר, בארץ ובחו"ל. אשתו הקימה חברה לפני קבלת אישור, ולמרות שהתבקשה, לא הגישה בקשה לאישור. בניגוד לנורמות ציבוריות הנדרשות משר ולא מסר את כל המידע שהתבקש. עשה דין לעצמו". היועצת המשפטית של משרד המבקר סיפרה כי התיקונים שברק נדרש לעשות נמצאים בהליכים, והחברות בבעלותו בפירוק.

"למנוע פגיעה באמון הציבור"

מבקר המדינה סבור כי "ראוי להציב גם למועמדים לתפקידי שרים רף התנהגותי גבוה ומשמעותי ולדרוש מהם להקפיד הקפדה יתרה בניהול ענייניהם, הקפדה שלא תותיר ספק באשר לתקינות פעולותיהם או תעורר חשש כלשהו. דרישות אלו מחויבות משרים וסגני שרים מיועדים ומכהנים - נוכח שליחותם הציבורית הרמה וכדי למנוע פגיעה באמון הציבור בנבחריו".

השר ברק ייקח חלק בישיבה, בה ישתתפו גם מבקר המדינה, נציגי משרד המשפטים, תנועת אומ"ץ, התנועה למען איכות השלטון בישראל, לשכת המבקרים הפנימיים ומשרד ראש הממשלה. בראש הוועדה עומד ח"כ רוני בר און (קדימה).

לאחר פרסום הדו"ח בחודש מאי האחרון, טען השר ברק כי "דו"ח המבקר קובע בין השאר כי התקבולים שהתקבלו בחברות האמורות שולמו בגין פעילות שקדמה למינויו של ברק לתפקיד שר הביטחון. לאף אחד מהלקוחות של אותן חברות, אין ולא היו קשרים עסקיים כלשהם עם משרד הביטחון ולפיכך בכל רגע נתון לא נוצר חשש לניגוד עניינים. קבלת הכספים בידי החברות הנ"ל אינה אסורה על פי הכללים למניעת ניגוד עניינים הנהוגים היום. רק בעקבות היתר שניתן לו על ידי ועדת ההיתרים הפועלת במשרד מבקר המדינה משך השר ברק כספים".

בנוסף טען ברק כי הוא "העביר את מניותיו בהיותו מועמד לשר. מבקר המדינה סבור כי יש לתקן את הכללים באופן שיחולו גם על מועמדים לשר וברק מצטרף לקריאתו של המבקר".

עוד בנושא
ברק על דו"ח המבקר: קבלת הכספים אינה אסורה
דוח המבקר נגד ברק: "פעל בניגוד לנורמות ציבוריות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully