וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על דו"ח המבקר: קבלת הכספים אינה אסורה

19.5.2011 / 17:32

שר הביטחון הודיע כי יגיע לדיון בוועדה לביקורת המדינה ושם יציג את עמדתו לגבי דו"ח המבקר בעניינו. במקביל הוא הבהיר: "בכל רגע נתון לא נוצר חשש לניגוד עניינים"

בעקבות דו"ח מבקר המדינה, שהתפרסם ביום שלישי ועסק בביקורת על התנהלות שר הביטחון אהוד ברק, תתכנס ביום שני הוועדה לביקורת המדינה בכנסת לדון בעניין, בהשתתפות נציגי המבקר ושר הביטחון עצמו.

ברק הודיע כי בוועדה הוא יציג את עמדתו בעניין חוות דעתו של מבקר המדינה. במקביל פרסם ברק הודעה רשמית בה הוא "מברך על השלמת בדיקת המבקר ועל תוצאותיה". בהודעת ברק נאמר כי הוא "מכבד את דו"ח מבקר המדינה ואת מוסד המבקר וכבר החל לפעול ליישום המלצותיו".

שר הביטחון התייחס בהודעתו גם לעצם הדו"ח וטוען כי "מבקר המדינה התבקש על ידי הוועדה לביקורת המדינה לבדוק העברות כספים שנעשו לחברות שהיו בבעלות שר הביטחון בעבר, טרם מינויו לתפקיד שר הביטחון".

ברק טוען כי "בניגוד לפרסומים בתקשורת, דו"ח המבקר קובע בין השאר כי התקבולים שהתקבלו בחברות האמורות שולמו בגין פעילות שקדמה למינויו של ברק לתפקיד שר הביטחון. לאף אחד מהלקוחות של אותן חברות, אין ולא היו קשרים עסקיים כלשהם עם משרד הביטחון ולפיכך בכל רגע נתון לא נוצר חשש לניגוד עניינים. קבלת הכספים בידי החברות הנ"ל אינה אסורה על פי הכללים למניעת ניגוד עניינים הנהוגים היום. רק בעקבות היתר שניתן לו על ידי ועדת ההיתרים הפועלת במשרד מבקר המדינה משך השר ברק כספים".

בנוסף טוען ברק כי הוא "העביר את מניותיו בהיותו מועמד לשר. מבקר המדינה סבור כי יש לתקן את הכללים באופן שיחולו גם על מועמדים לשר וברק מצטרף לקריאתו של המבקר".

לפניות לכתב - pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully