וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חשוב איפה תשאלו: טיבי מלך המגזר

ניר יהב

1.1.2012 / 21:42

שלושה סקרי דעת קהל שנערכו עם סיום השנה האזרחית קבעו כי במגזר הערבי מעריכים את ח"כ מרע"ם-תע"ל הרבה לפני כולם. גם נסראללה וראא'ד סלאח זוכים לפופולאריות רבה, ומה עם זועבי?

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) נחשב לאחד מהחברים המוערכים במשכן בקרב עמיתיו, גם בין אלה המתנגדים לדעותיו, המרוחקות כידוע ממרכז המפה הפוליטית. אלא שכעת מסתבר שאם תשאלו בקרב ציבור בוחריו, כנראה שגם שם טיבי יהיה המנצח הגדול. שלושה סקרי גולשים שנערכו בשלושה אתרים ערבים-ישראלים בולטים לרגל סוף השנה האזרחית הציגו את טיבי בתור חבר הכנסת הפופולארי ביותר, כשסגניו התחלפו ביניהם. ראוי לציין כי לא מדובר בסקרים שמאחוריהם מחקר סטטיסטי מעמיק, אולם לאור העובדה ששלושתם מציגים מסקנה חד-משמעית, קשה להתעלם מהם. עם זאת, טיבי מבחינתו ביקש לשמור על צניעות. "אני לא מתבשם מסקרים ואני יודע שאני צריך עוד להשתפר".

ח"כ אחמד טיבי. ברני ארדוב
זוכה להערכה מקיר לקיר. טיבי/ברני ארדוב

בסקר של אתר "אל-ערב" קיבל חבר הכנסת 34% מקולות המצביעים, כשאחריו סיים ח"כ חנא סוויד (חד"ש) עם 28% מהקולות, ושלישית הגיעה חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), שקיבלה 14.5% תמיכה בסקר. באתר "בוקרא" ניצח טיבי גם כן, כשלמקום השני הגיע ח"כ איברהים צרצור (רע"מ-תע"ל) וסוויד סיים שלישי. גם גולשי אתר "א-סינארה" מיקמו את טיבי גבוה מעל כולם, אלא שהם מצדם בחרו להעניק את המקום השני לח"כ מוחמד ברכה (חד"ש), וח"כ צרצור הגיע למקום השלישי. ומי נעדרים מהסקרים? בולטים במיוחד חבר הכנסת טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל), ונציג המגזר במפלגות הציוניות – ראלב מג'אדלה – שלא הצליח להגיע לצמרת אף אחד מהסקרים.

מה עוד עולה מהסקרים? אם תבדקו במגזר, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח ראא'ד סאלח, הוא האישיות המקומית האהודה ביותר עליהם, והוא זכה בהתאם לתמיכת 54.5% מהמצביעים באתר "אל-ערב", וניצח גם בשני הסקרים המתחרים. ומה בעולם? מזכ"ל חיזבאללה, שייח' חסן נסראללה, נבחר לאישיות השנה בעולם באתר "בוקרא", והקדים בכך את ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ודמות מעט מפתיעה – מלכת ירדן ראניה. לתואר "הדמות המשפיעה ביותר" נבחר במפתיע סלאם שרקייה, ראש מחלקת השיווק למגזר הערבי בחברת הסלולר אורנג'. כמו על טיבי, כמו על סלאח, גם על לאו מסי לא חלקו מצביעי הסקרים השונים זה על זה – הוא היה ספורטאי השנה בעולם.

איך זכה טיבי להערכה הזו?
ח”כ טיבי בקמפיין חדש: ”די לאלימות במגזר הערבי”
חוק אנטי סולברג? מתנחל לא יוכל לכהן כשופט העליון
ח”כ טיבי: ”בקרוב הליכוד יציע חוק ’מוות לערבים’”
טיבי על עסקת שליט: ”ישראל מבינה רק כוח”

  • עוד באותו נושא:
  • אחמד טיבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully