וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בטרור היהודי: שלושה יואשמו ב"ריגול חמור"

יהושע בריינר

1.1.2012 / 20:11

השלושה, שהורחקו מיצהר וחשודים במעורבות בפריצה לבסיס באפרים, יואשמו גם באיסוף חומרים סודיים שנתפסו ברשותם. אם יורשעו, הם צפויים לעונש של עד 15 שנים. עורך דינם: "אישום הזוי"

המדינה מורידה כפפות במאבק בימין הקיצוני: שלושת המורחקים המנהליים, מיצהר שנעצרו בחשד למעורבות בארגון הפריצה לחטיבה המרחבית אפרים, חשודים גם בעבירה של ריגול חמור.

ההחלטה לייחס לשלושה, אפי חייקין, דוד אליהו ומאיר אטינגר, עבירה של ריגול חמור התקבלה בעקבות התערבות אנשי פרקליטות המדינה. בפרקליטות מייחסים לפעילי הימין עבירה של איסוף ואחזקת ידיעות סודיות, עבירה הנושאת עד 15 שנות מאסר אם תוכח כוונה לפגוע בביטחון המדינה. היום (ראשון) האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרם של השלושה בפעם השישית, עד יום רביעי, אז צפויה הפרקליטות להגיש הצהרת תובע.

בדיון טענה המשטרה כי מחומר שנמצא במחשבים שנלקחו מדירתם של המורחקים המנהליים בירושלים התגלה כי השלושה, יחד עם ששה פעילים נוספים, הפעילו "חמ"ל מאחזים", שהביא לא אחת להתארגנויות למניעת פינויי יישובים, ושגרם להפרות סדר ולפעולות טרור יהודי.

אחת מהפרות הסדר הללו היא הפריצה לחטיבה המרחבית אפרים, לזריקת האבן שפצעה את סגן מפקד החטיבה ואף לכניסה לאתר הטבילה קאסר אל יהוד שבגבול ירדן. החמ"ל נעזר בסייענים שאספו מידע על תנועת כוחות צה"ל ומדירה בירושלים, הפעילו למעשה את כלל הפרות הסדר שבוצעו למניעת הפינויים. כל החשודים שומרים על זכות השתיקה, ובמשטרה אומרים כי הם מנסים "להרכיב את פאזל מאלפי חתיכות" שיקשרו בין הקבוצה לבין האירועים האלימים.

"ריגול חמור? זה נשמע הזוי"

בין היתר, נמצאו בדירתם של השלושה מסמכים רבים, פלאפונים, מחשבים ניידים וכרטיסי SIM שבעזרתם, טוענת המדינה, הופעל החמ"ל. השלושה הינם פעילי ימין המוכרים היטב לשב"כ. אחד מהם, מאיר אטינגר, הוא נכדו של הרב מאיר כהנא, מייסד תנועת כ"ך.

שופט השלום שמעון פיינברג קיבל חלקית את בקשת המשטרה, והאריך את מעצרם עד ליום רביעי, אחרי שעיין בחומר חסוי שהוגש לו. "מהמידע עולה חשד סביר שהחשודים היו מעורבים בהתארגנות בלתי חוקית, שמטרתה למנוע פעילות של כוחות צה"ל בכל הקשור לפינוי מאחזים, תוך הסתת תושבים", אמר.

עורך דינם של השלושה, נפתלי ורצברגר, המייצג אותם מטעם עמותת חננו, מתח ביקורת על ההחלטה לייחס לחשודים סעיף של ריגול חמור. "זה נשמע הזוי", אומר ורצברגר, "המאבק נגד פינוי מאחזים כולל גם איסוף ידיעות וניסיונות לעכב את הפינוי. זה חלק מחוקי המשחק, ומישהו מנסה לשנות את החוקים הללו ולייחס לפרשה עניין ביטחוני, שאין לה דבר עם כל הנושא. אני מניח שבסופו של דבר המערכת תתעשת שכן ייחסו של עבירה שכזאת תמנע מכל פעיל פוליטי, הן מימין והן משמאל למחות ולהתאגד כנגד מעשי צבא או משטרה משני צדי הקו הירוק".

עוד בנושא
פעילי ימין ”תקפו” בסיס ויידו אבנים לעבר מפקד החטיבה
שישה פעילי ימין נעצרו בחשד לפריצה לחטמ”ר אפרים
נעצר חשוד נוסף בפריצה לבסיס חטיבת אפרים

לפנייה לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully