וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גנץ התייחס ללוחמות מיוחדות מעבר לקווי האויב?

הרמטכ"ל התייחס אתמול בשיחה עם תלמידים בבאר טוביה ללוחמות "עליהן הוא לא יכול לדבר". גורם צבאי מעריך כי מדובר בלוחמות ביחידות מיוחדות, הפועלות מעבר לקווי האויב בזירה הצפונית

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף; עריכה: יותם בן-דוד)

למה התכוון הרמטכ"ל? "ישנן נשים הלוחמות במקומות עליהם אני מעדיף שלא לדבר" - כך אמר אתמול (שישי) רב-אלוף בני גנץ, בשיחה שערך עם תלמידי תיכון בבאר טוביה. הרמטכ"ל התייחס לשירות הנשי בצה"ל, ואמר כי אין מקום להדרת נשים בצה"ל, וכי הלכה מעשה אין הדרת נשים בצבא. מדובר ב"יותר רעש מעובדות נכונות", לדבריו. הרמטכ"ל הוסיף כי "ישנם שלושה שיקולים בלבד לשילוב נשים בצה?ל: היכולת לעמוד במשימה המבצעית או לחילופין בתפקיד המיועד, היכולת לתפקד בסביבה המבצעית או בסביבה אליה מייעדים את אותה חיילת, ושהמספרים יהיו בהלימה לצורך של צה?ל".

גנץ התייחס לעובדה כי חמש טייסות סיימו אתמול את קורס הטיס ואמר כי "חמש הנשים סיימו לא בגלל שהן נשים אלא בגלל שהן מתאימות, טובות ועושות את העבודה כמו שצריך. זה המבחן בסופו של דבר. יש לוחמות בקרקל, במג?ב, יש מדריכות, כמו בכל צבא מערבי אחר". הוא הוסיף כי הלוחמות "יכולות להיות גאות בשירות שלהם ובשירה שלהן".

גורם צבאי העריך כוונתו של גנץ הייתה ללוחמות ביחידות מיוחדות שחצו את קו הגבול לשטחן של מדינות אויב בצפון במסגרת פעילות של יחידות מיוחדות ביבשה. הגורם העריך כי לא מדובר בנשים בגדוד הקרקל או בטייסות בחיל האוויר.

"יכולות להיות גאות בשירות שלהן"

בתוך כך, דיווחו בחיל האוויר על נתונים מרשימים בנוגע לשירות נשים בתפקידי ליבה, מתוך כלל יחידות הצבא. על פי הנתונים, ישנן כיום 22 נשות צוות אוויר. חלק מהן, המשרתות כטייסות מטוסי קרב ומסוקי קרב, חצו פעמים רבות את גבולות המדינה והטילו פצצות על מטרות אויב. כמו כן, 20% ממפעילות כלי הטיס הלא מאוישים הן נשים. משנת 2002 ועד שנת 2011 נרשמה עליה של 17% במקצועות התעופה. לעומת זאת נרשמה ירידה של 10% במקצועות המנהלה.

משנת 2002 ועד שנת 2011 נרשמה עליה של 11% במספרן של הנשים שמשרתות במקצועות הטכניים של חיל האוויר, ועליה של 7% גם בקרב לוחמות ההגנה האווירית. גורם צבאי ציין כי העלייה בשירות נשים במקצועות היצרנים של החיל באה על חשבון מקצועות מנהלה, וכי מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, הניח כדגש מרכזי לשנה הקרובה לקדם את הנתונים הללו.

הרמטכ"ל התייחס גם לגל הטרור היהודי ביהודה ושומרון. גנץ אמר כי הצבא לא צריך להתעסק בנושא, וכי על המדינה לעשות מה שעליה לעשות כדי לפתור את הבעיה. "אני רואה במה שקרוי תג מחיר דבר מאד חמור", אמר גנץ, "מדובר בעבריינות, בריונות, שלפעמים נושאת אופי של פעילות טרור. אני לא מסכים לזה, בטח לא מול צה?ל, וגם לא מול פעילות פלסטינית, אין שם חוק בנושא, וצריך לתקן את העניין הזה".

עוד בנושא

הדרת נשים בצבא: הרבצ”ר מגנה ויערוך כנס חירום
גם בשלטון: הנשים מודרות ממוקדי קבלת ההחלטות
וינשטיין הקים צוות שיגבש המלצות נגד הדרת נשים

(עדכון ראשון: 15:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully