וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין הקים צוות שיגבש המלצות נגד הדרת נשים

גלעד גרוסמן

29.12.2011 / 18:40

בדיון מיוחד במשרד המשפטים, בהשתתפות פרקליט המדינה ובכירים, אמר היועץ המשפטי לממשלה כי יש לפעול נגד התופעה במישור הפלילי ובמישור המנהלי. עם זאת, הוא הזהיר מפני התערבות-יתר

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, התייחס הערב (חמישי) במסגרת דיון מיוחד במשרד המשפטים לנושא הדרת הנשים והבהיר כי מדינה מתוקנת לא יכולה להשלים עם מעשי אלימות פיזית או מילולית כלפי נשים באשר היותן נשים. עוד הבהיר היועץ כי מדובר בתופעה שיש לה "היבטים חברתיים, תרבותיים ומשפטיים, ועלינו למלא את תפקידנו בכל הנוגע להיבטים המשפטיים ולפעול כנגד התופעה בכלים שלובים, הן במישור הפלילי והן במישור המנהלי".

וינשטיין אמר את הדברים במסגרת התייעצות בה השתתפו גם פרקליט המדינה משה לדור, סגניו של וינשטיין וגורמים בכירים נוספים בפרקליטות. בישיבה הוחלט על הקמת צוות מיוחד במשרד המשפטים שיגבש המלצות שונות, הן במישור הפלילי, הן במישור המנהלי, והן במישור החקיקה, ככל שיעלה צורך בכך. זאת, לצד עבודת הצוות הבין-משרדי הפועל בנושא. עם זאת, וינשטיין ציין כי יש להיזהר שלא לגלוש להתערבות יתר באורחות החיים של הציבור החרדי, במקום שלא מדובר בהפרת חוק או בכפיה.

הדיון המיוחד התכנס לבקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות החשיפות האחרונות בנושא מגמת הדרת הנשים שנחשפה בעיר בית שמש. מוקדם יותר היום השתתף נתניהו בטקס סיום קורס טיס אותו סיימו, בין היתר, חמש נשים. במהלך הטקס אמר נתניהו כי "מדינה שבה נשים יושבות בתא הטייס, נשים ישבו בכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully