וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: הגדר בגבול הדרום תוביל המחבלים לירדן

29.12.2011 / 1:03

בנייתה של גדר המערכת בגבול עם מצרים מתקדמת בקצב מסחרר, אך במערכת הביטחון חוששים שהדבר יוביל את פעילי הטרור והמסתננים לחפש לחדור לישראל דווקא דרך השכנה ממזרח

בפיקוד דרום, בפיקודו של האלוף טל רוסו, מתגאים בקצב מסחרר של בניית הגדר לאורך הגבול עם מצרים, אך עם זאת מביעים דאגה כי בשל הצבת טכנולוגיה מתקדמת וכוחות גדולים של לוחמים לאורך הגבול יחלו אלפי המסתננים להגיע לשטחי ישראל דרך גבול ירדן - ולאחר מכן יחלו פעילי הטרור להסתנן גם הם דרך הגבול המזרחי. גורם ביטחוני מסביר כי המעבר מגבול של שלום לגבול עם שלום ייאלץ את צה"ל לקבל החלטות משמעותיות על סדר הכוחות לאורך הגבול והאמצעים שיוקצו לחטיבת הערבה.

מנכ"ל משרד הביטחון האלוף אהוד שני על רקע הגדר שמוצבת בימים אלה בגבול ישראל מצרים, מאי 2011. אריק חרמוני, משרד הביטחון
המעבר מגבול של שלום לגבול עם שלום ייאלץ את צה"ל לקבל החלטות משמעותיות על סדר הכוחות לאורך הגבול והאמצעים שיוקצו לחטיבת הערבה/משרד הביטחון, אריק חרמוני

עד כה נבנו 80 קילומטרים של גדר לאורך גבול הדרום. שלב נוסף שיכלול בניית 45 קילומטרים יחל בחודש מרץ הקרוב וצפוי להסתיים בחודש אוקטובר בשנה הבאה. במקביל, תחל עבודה סביב העיר אילת. הפרויקט כולל גדר בגובה של 5.5 מטרים, צירי תנועה, מכ"מים, מצלמות, שישה חדרי מלחמה חדשים ושלושים מגדלים בגבהים של 25-32 מטרים, עליהם יוצבו אמצעים טכנולוגיים. כמו כן, עוצבת אדום תתוגבר בכוחות ובבעלי תפקידים בכירים כדי להעצים את היכולות המבצעיות בגזרה.

הגורם הביטחוני הסביר כי ההערכות בצה"ל הן שבשלב הראשוני יגיעו מסתננים מאפריקה ישירות לירדן ומשם אל שטחי ישראל. לאחר מכן, לדבריו, תחל תנועה של מחבלים שיצאו משטחי רצועת עזה, יחצו את חצי האי סיני ויגיעו דרך טאבה, בסירות, לעקבה ומשם לגבול הישראלי. ההערכה היא שהגדר והמערכות הטכנולוגיות שייפרשו לאורך הגבול המצרי יפגעו באופן קשה בכלכלה של הבדואים משני צדי הגבול, מה שיוביל אותם לחפש אחר מקורות פרנסה חדשים בגבול הירדני.

כאמור, בצה"ל בנו מכשולים ועיבו את הסנסורים סביב רצועת עזה מיד לאחר ההתנתקות, כדי לבלום את חוליות הטרור מלחדור לשטחי ישראל. ההצלחה המבצעית גרמה לכך שחוליות טרור החלו לחפש אחר נקודות תורפה לאורך גבול ישראל מצרים, תוך כדי שהם יוצאים מעזה, חוצים את רפיח באמצעות מנהרות ולאחר חציית חצי האי סיני מגיעים לגבול הישראלי. הציר בו נעו המחבלים, זכה בשנים האחרונות לכינוי ציר ה-ח'.

עוד על בניית גדר המערכת בדרום:
תכנית נתניהו למלחמה במסתננים: גדר, קנסות וגירוש
כדי להיאבק במסתננים: גדר המערכת תגיע עד אילת
”הקמת הגדר בגבול מצרים מתקדמת מהר מהצפוי”

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully