וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להיאבק במסתננים: גדר המערכת תגיע עד אילת

2.11.2011 / 5:40

ברקע המאמצים לסיים את בניית גדר המערכת בגבול עם מצרים, משרד הביטחון מבקש להקים גדר גם סביב העיר הדרומית. התכנית קודמה אחרי הפיגוע באזור הגבול בחודש אוגוסט

כמעט מדי חודש נרשם שיא חדש במספר המסתננים לישראל ממצרים. כדי להילחם בתופעה, יבקש בשבוע הבא משרד הביטחון מהממשלה להקצות 300 מיליון שקלים לבניית גדר סביב העיר אילת. עד כה נבנו בגדר המערכת הדרומית 65 קילומטרים, ונותרו 120 קילומטרים נוספים עד שתושלם. בפיקוד דרום מעריכים כי עם השלמת הגדר בשנת 2012, יהפוך הגבול הירדני ליעד הבא של המסתננים.

התוכנית הכללית לבניית גדר בגבול המצרי לא הייתה אמורה להגיע עד העיר התיירותית הקטנה. בעקבות הפיגוע בגבול הדרום בחודש אוגוסט, הורה ראש הממשלה למשרד הביטחון להמשיך את בניית הגדר סביב העיר ועד מעבר טאבה. ולהגיש לו בימים הקרובים אומדן לעלות ההקמה, המסתמן בכ-300 מיליון שקלים. טרם פורסם מה יהיה התוואי המדויק שלה.

הברחות גבול במצרים. איתי לוי
הפיגוע בדרום מביאים את הגדר עד אילת/איתי לוי

בתוך כך, אנשי משרד הביטחון מאיצים את קצב בניית הגדר בגבול מצרים, בעוד שמשרד הפנים דיווח כי בחודש האחרון הסתננו מספר שיא של 2,100 בני אדם לישראל. השלב הראשון של הקמת הגדר כלל 50 קילומטרים, ומתוך השלב השני, 15 ק"מ הושלמו, ונותרו 35 קילומטרים נוספים שבנייתם צפויה להסתיים בעוד כחודשיים. העבודה בשלב השלישי תכלול45 ק"מ, תחל בחודש מרץ, ותסתיים כנראה באוקטובר.

סך כל עלות הפרויקט נאמדת בכ-1,650,000 מיליארד שקלים. הפרויקט כולל גדר בגובה של 5.5 מטרים וסלילת צירי תנועה לכוחות הביטחון, מכ"מים, מצלמות, שלושה "חדרי מלחמה" חדשים וכ-30 מגדלים בגובה 25-32 מטרים, שעליהם יותקנו אמצעים טכנולוגיים שונים. כמו כן ייפרס סיב אופטי לאורך כל הגדר, שיאפשר תקשורת לכוחות הלוחמים גם באזורים שכעת סובלים מקשיי קליטה..

עוד על הנעשה בגבול הדרום
נתניהו בגבול מצרים: "סדר העדיפויות השתנה"
"הקמת הגדר בגבול מצרים מתקדמת מהר מהצפוי"
הועלתה הכוננות ליד אילת בשל "התרעה מיידית"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully