וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בגבול מצרים: "סדר העדיפויות השתנה"

פנחס וולף

13.9.2011 / 15:52

על רקע התגברות המתיחות בדרום, ערך ראש הממשלה נתניהו סיור בגבול מצרים כדי לבחון את התקדמות בניית הגדר והבהיר: "בשביל שלום צריך ביטחון". במקביל, נשלחו כוחות נוספים לגבול

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערך היום (שלישי) סיור בגבול הגדר המערבי עם מצרים במטרה לבחון את התקדמות בניית הגדר מקרוב. נתניהו אמר כי לוח הזמנים של בניית הגדר יקוצר ב-3 חודשים נוספים וצפוי להסתיים בספטמבר 2012. "הגבול שלנו עם מצרים הוא גבול של שלום, בשביל להמשיך בשלום צריך ביטחון ולשם כך צריך גדר. הבנייה המהירה של הגדר חשובה לשלום ולביטחון. פעלתי להקים גדר שתהיה קודם כל נגד מסתננים ואחר כך נגד פעולות מחבלים והיום סדר העדיפויות השתנה".

מתיחות בדרום - כותרות אחרונות:
צה"ל מתגבר כוחות: חטיבת כפיר ירדה לדרום
מתח בדרום: "יותר לחוץ כאן מאשר בגבול הלבנוני"
הממשלה אישרה: תוקם גדר בגבול מצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסייר בעבודות בניית גדר הגבול עם מצרים, ספטמבר 2011. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"לוח הזמנים של בניית הגדר יקוצר ב-3 חודשים" ראש הממשלה בעת ביקורו באזור הגבול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

שינוי סדר העדיפויות, עליו דיבר נתניהו משתקף בהיערכות צה"ל בגזרה הדרומית. שבועות אחדים לאחר מתקפת הטרור המשולבת בגזרת אילת, ועל רקע תקרית הירי ביום ראשון, החליטו בצה"ל לתגבר את הכוחות בגבול ישראל מצרים על מנת להיערך לקראת אפשרות של פיגוע נוסף. לשם כך, נשלח בסוף השבוע האחרון גדוד של חטיבת כפיר לסייע למערך האבטחה, זאת על אף שגדודים נוספים מתגברים שם כבר מספר שבועות.

גורם צבאי התייחס להחלטה ואמר כי גבול ישראל-מצרים נמצא תחת התרעה כבר מספר שבועות מחשש לפיגוע משולב על ידי חוליות טרור השוהות בסיני, וחטיבת כפיר לוקחת חלק במאמץ המבצעי לסכל כוונות מהסוג הזה. כמו כן, מודים גורמי צבא בפיקוד הדרום כי האווירה בגבול השתנתה באופן קיצוני, ומעתה מתבצעים סיורים לאורך הגבול. אחד הלוחמים השוהה בגבול סיפר כי "האווירה כאן יותר לחוצה מאשר בגבול הלבנוני. יש כאן הקפדה על הכללים, נעים בצורה מאובטחת עם מיגון קבע ולא מורידים קסדה למרות החום. יש כאן חשש גדול מחטיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully