וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: תוקם גדר בגבול מצרים

פנחס וולף

14.3.2010 / 15:00

הגדר, שנועדה לצמצם את מספר ההסתננויות לשטח ישראל מתוכננת להיבנות עד שנת 2014, בהשקעה של 1.35 מיליארדי דולרים

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הקמת הגדר בגבול ישראל מצרים בעלות של 1.35 מיליארד שקלים. זאת כדי לצמצם את תופעת ההסתננות. על פי התוכנית, בחלק מהתוואי תוקם גדר שאליה יתווספו אמצעים משלימים כמו מכ"מים, בעיקר בקטע האמצעי של התוואי, ואילו בחלק אחר, במקום גדר יהיו אמצעי הרתעה. המטרה המוגדרת של הקמת המכשול היא להגיע ליעד של הפחתה של 90 אחוזים מתופעת ההסתננויות עד שנת 2014.

התקציב לתוכנית יתפרס על פני השנים 2010-2013, כאשר השנה יוקצו 75 מליון שקלים, ובשנים 2011-2013 יוקצו 425 מליון שקלים בכל שנה. עד סוף חודש יולי, משרד הביטחון יצטרך להשלים את עבודות התכנון וההיערכות ולהתחיל בעבודות בשטח. ההצעה שאושרה היא הצעתו של השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' בתוספת האמצעים שצה"ל המליץ עליהם. גורמים בלשכת השר לביטחון פנים אמרו בעקבות אישור התוכנית כי, "אנו מברכים את ראש הממשלה על הקמת הגדר. זהו צעד ראשון בתכנית שעתידה לטפל בהיבטים הפליליים והביטחוניים של האזור".

הדיון יחכה לתקציב 2011

בהתייחס להקמת הגדר אמר שר הביטחון אהוד ברק כי משרד הביטחון תומך בבנייתה. עם זאת, אמר ברק כי היות ומדובר בפרויקט בהיקף של 1.3 מיליארד שקלים יש צורך לקיים דיון שקול בסדר העדיפויות ובקצב הביצוע לאור הצרכים האחרים של משרד הביטחון. לכן, אמר ברק כי רק בדיוני התקציב של 2011 יהיה מקום לדון בקצב הביצוע של בניית הגדר ובהוצאה השנתית הנדרשת למימונה.

בחודש ינואר סייר נתניהו לאורך תוואי הגדר המתוכננת להיבנות בגבול ישראל-מצרים, ואמר כי המצב בשטח בהיעדר גדר גבול חמור משסבר. "אנחנו נצטרך לסגור את הפרצה באמצעים שונים. החומרה גדולה יותר ממה שהבנתי. יש בעיה חריפה של פעילות חבלנית וטרור, יותר ממה שרגילים לחשוב", אמר ראש הממשלה והוסיף כי "מדובר באיום ברמה הלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully