וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעי פגע וברח יזכו לווטו בהסדר הטיעון עם הנאשם?

מליאת הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק זכויות נפגעי עבירה לפיו נפגעי התאונות ובני משפחותיהם יעורבו בהליך המשפטי ואף יוכלו להטיל וטו על הסדר טיעון עם הנהג הדורס

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק לפיה נפגעי תאונות "פגע וברח", או בני משפחותיהם, יוכלו להיות מעורבים בהליך המשפטי נגד הנהג הפוגע ואף להטיל וטו על קיום הסדר טיעון עמו. מדובר בתיקון לחוק זכויות נפגעי עבירה, שהגו חבר הכנסת זאב בילסקי (קדימה) וחברי כנסת נוספים, לפיו נפגעי עבירות הפקרה יעודכנו בכל שלב של ההליך המשפטי המתקיים בעניינם.

הצעת החוק מבקשת לכלול את עבירת ההפקרה לאחר תאונה כעבירה מוכרת בחוק זכויות נפגעי עבירה. משמעות הדבר היא שנפגע תאונת "פגע וברח" או משפחתו יעודכנו לגבי מידע בנוגע להליך המשפטי ותהיה להם זכות להביע עמדה לגבי ההליכים המתבצעים, כגון בקשות להסדר טיעון ובקשות חנינה. כך למעשה ימנעו מקרים שהמשפחות, שסובלות דיו ממחיר התאונה, לא ייאלצו לגלות שהן אינן חלק מהדיון המשפטי כפי שקורה לעיתים רבות במערכת המשפטית כיום.

"היום עשינו צדק עם נפגעי תאונות ההפקרה", אמר לאחר ההצבעה על הצעת החוק ח"כ בילסקי, "לצערי, במקרים רבים רשויות החוק בחרו להתעלם מהנפגעים וסגרו עסקאות טיעון ללא ידיעתם. משפחות שחייהן נהרסו ברגע אחד גילו כי מערכת בתי המשפט לא רואה בהן צד לעניין". לדבריו, "באמצעות חוק זה נמנע את העוול ממשפחות נוספות בעתיד. הצעת חוק זו תקנה זכויות לנפגעי עבירת ההפקרה ומעתה הם יהיו חלק בלתי נפרד מההליך המשפטי".

בחודש שעבר אישרה מליאת הכנסת את הגדלת העונש המרבי לנהגים שהיו מעורבים בתאונות "פגע וברח". הצעת החוק כוללת הגדלת העונש המרבי על עבירת הפקרה משבע שנים ל-14 שנים וכן, הטלת האחריות על הנוסע ברכב לדווח לשירותי החירום על התאונה. העובר על כך יהיה צפוי למחצית מהעונש המוטל על הנהג.

בתוך כך, אתמול זכתה אמה של לי זיתוני, הצעירה שנדרסה בתאונת פגע וברח בחודש ספטמבר השנה, ודורסיה נמלטו לצרפת, למכתב מרגש שנשלח אליה מקרלה ברוני, רעייתו של הנשיא הצרפתי, ניקולא סרקוזי. המכתב, שנמסר לקייט, אמה של לי, על ידי ממלא מקום שגריר צרפת בישראל, נכתב כמענה למכתב שמשפחת זיתוני שלחה לברוני לפני מספר שבועות. אשת הנשיא הביעה את תנחומיה וכתבה: "דרישתך לעשיית צדק היא דרישה לגיטימית לחלוטין ואני שותפה לה באופן מלא".

עוד בנושא תאונות "פגע וברח":
דרס למוות בני זוג ונמלט - והואשם בהפקרה בלבד
ראש עיריית פריז: ”אפעל לקידום חקירת דורסי זיתוני”
אושר: תוחמר ענישת מעורבים בתאונות ”פגע וברח”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully