וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחי רשות ההגירה עצרו ילדה לעובדים זרים בת 3.5

פקחי יחידת עוז פשטו עם שחר על ביתה של קימברלי, ילידת ישראל, בשכונת התקווה בת"א ועצרו אותה ואת אמה, עובדת זרה מהפיליפינים. רשות ההגירה בתגובה: "פעילות אכיפה שוטפת"

פקחי יחידת עוז עצרו הבוקר (שלישי) בתל אביב ילדה בת שלוש וחצי, בת לעובדים זרים מהפיליפינים שנולדה בישראל – כך נמסר מארגון "ילדים ישראלים", הנאבק בגירוש ילדיהם של מהגרי העבודה. לדברי הארגון, פקחי רשות ההגירה והאוכלוסין הגיעו עם שחר לביתה של הילדה קימברלי בשכונת התקווה, ועצרו אותה ואת אמה.

"משרד הפנים אינו ממהר לתת תשובות למשפחות הזכאיות למעמד חוקי, אשר הגישו את הבקשות לפני למעלה משנה", הסבירה מייסדת העמותה, רותם אילן, "לעומת זאת הוא כן ממהר לעצור ולגרש ילדים שנולדו בישראל, מתחנכים במערכת החינוך הממלכתית וכל 'חטאם' הוא שנולדו לעובדים זרים. משרד הפנים קובע שמעצר ילדים הוא ברירת המחדל של מדינת ישראל, בניגוד לטובת הילד ולכל האמנות עליהן חתומה הממשלה, למרות שהמעצר והגירוש מסיבים נזק בלתי הפיך לילדים".

בעקבות המעצר, מתכננים בעמותת "ילדים ישראלים" לקיים מחר בצהריים הפגנה מול מתקן הכליאה בנמל התעופה בן גוריון, בהשתתפות אזרחים ומהגרי עבודה. "רדיפת הילדים היא ניסיון שקוף של משרד הפנים ואלי ישי לזרות חול בעיני הציבור בשעה שהם מאשרים הגעה של עשרות אלפי מהגרי עבודה נוספים המשלמים מאות אלפי שקלים כדמי תיווך בלתי חוקיים לקבלני כוח האדם", הוסיפה אילן.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה, כי "הבוקר, במסגרת פעילות אכיפה שוטפת כלפי שוהים בלתי חוקיים, נעצרה שוהה בלתי חוקית מהפיליפינים, אשר מאז 2008 נמצאת כאן ללא אשרה. למוחזקת ילדה ילידת 2008 ומדובר באכיפה המתבצעת מזה כשנה ומקבלת ביטוי בכל פורום אפשרי".

עוד בנושא גירוש ילדי העובדים הזרים:
אביה של בת ה-4 שתגורש: ”מצטער שבאנו לישראל”
הגירוש לפיליפינים נמנע: הילדה בת ה-4 הורדה מהמטוס
אחרי עיכוב הגירוש: אופק נפגשה עם שרה נתניהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully