וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד החוץ הוזהרו: אירנים מחזרים אחריכם בפייסבוק

טל שלו

26.12.2011 / 19:20

העובדים הוזהרו על ידי קצין הביטחון במשרד מיצירת קשר עם גורמים עוינים בפעילותם בפייסבוק. האזהרה הגיעה על רקע תלונות עובדים שאירנית בעלת "פרופיל לא אמין" ניסתה ליצור עימם קשר

משרד החוץ מזהיר את עובדיו מחברים חשודים בפייסבוק: קצין הביטחון במשרד החוץ שיגר היום (שני) מברק לכל עובדי המשרד בארץ, בו התבקשו העובדים לנקוט במשנה זהירות בעת פעילותם בפייסבוק. האזהרה הגיעה על רקע פנייה של כמה מעובדי המשרד שעדכנו כי משתמשת פייסבוק אירנית מנסה ליצור עמם קשר. ?שימו לב לפרטים אותם אתם חושפים בעמוד הפייסבוק שלכם ואת החברים אותם אתם מאשרים?, כתב קצין הביטחון.

עוד נכתב במברק כי ?עם התפתחות השימושים ברשתות החברתיות, אנו נחשפים למקרים רבים בהם יש ניסיונות חדירה לארגונים ומוסדות שונים, תוך שימוש בהנדסה חברתית, דרך הרשת החברתית פייסבוק?. מהמברק עולה, כי בעת האחרונה פנו כמה עובדי משרד החוץ לאגף אבטחת המידע וסיפרו כי משתמשת בשם "רויאם עירין" מנסה ליצור עמם קשר בפייסבוק. מבדיקת האגף עלה כי תמונת הפרופיל ?שייכת לסלבריטאית אירנית בשם קלאודיה לינקס וכי תמונות נוספות שלה בפרופיל נלקחו מאתרים שונים". עוד עולה מהמברק, כי בין חבריה של "רויאם עירין" ישנם דוברי ערבית רבים, ?ובאופן כללי עמוד הפייסבוק שלה לא אמין?. עובדי המשרד שנמצאו ברשימת החברים שלה עודכנו והונחו להסירה מרשימת החברים.

עודכנו על מקרה חדירה של חיזבאללה בדרך זו

אחר כך סוקר המברק מקרה שפורסם במאי בשנה שעברה, בו דווח על כך שהחיזבאללה הצליח לחדור ליחידת מודיעין מסווגת באמצעות חשבון פייסבוק מפוברק תחת השם ?רעות צוקרמן?. ?'היא' הצליחה לטוות רשת של כ-200 חיילים מהיחידה?, נכתב במברק, ?לאחר שחייל אחד אישר חברות וכל השאר הניחו כי מדובר בחיילת מתוך היחידה שלהם, בדרך זו אסף חיזבאללה מידע חיוני על פעילות היחידה, שמות ופרטי חייליה?. בשנים האחרונות משרד החוץ דווקא מקדם מאוד את ה?דיפלומטיה הדיגיטלית? - דיפלומטיה באמצעות האינטרנט, בדגש על הרשתות החברתיות. במסגרת כך, לעשרות נציגויות בעולם יש דפי פייסבוק וטוויטר בשפת המדינה בה הם מוצבים, וכמו כן דיפלומטים רבים, בהם סגן שר החוץ, דני אילון, מצייצים באופן שוטף. לצד זאת, גייס המשרד מנהלי מדיה חברתית ייעודיים העוסקים בתפעול העמודים, במאמץ לפעול לשיפור תדמיתה של ישראל, ללא תיווך כלי התקשורת הרגילים.

?הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מחיינו?, מסכם המברק, ?עם זאת ולאור הסיכונים הקיימים, אנו מביאים המידע הנ"ל לידיעתכם על מנת שיעשה שימוש מושכל ברשת תוך כדי הכרת האיומים השונים?. דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, מסר בתגובה: ?לייק?.

לקריאה נוספת:
אירן: הפלנו מל"ט אמריקאי, נגיב מחוץ לגבולותינו
אתר לבנוני חושף: כך נראה "מתקן הריגול הישראלי"
אירן מאשרת: עצרנו סוכני CIA שפעלו בסיוע ישראל

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully