וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בריטי: הונו של נסראללה - 250 מיליון דולר

ניר יהב

26.12.2011 / 17:00

עיתון כווייתי ציטט את הגורם הביטחוני, שאמר עוד כי המערב הצליח לחשוף את רוב צינורות הלבנת הכספים של הארגון. גורם במערב: חזבאללה משחד בכירים באירן כדי להבטיח העברות הכספים

הונו האישי של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מוערך בכרבע מיליארד דולר – כך טוען גורם ביטחוני בריטי, בשיחה עם העיתון הכוויתי "א-סיאסה". הגורם, המסתמך לדבריו על מידע שהגיע מסוכני המוסד וה-CIA, ציין עוד כי הונם של סגנו של נסראללה, השייח' נעים קאסם, ושל יתר ראשי חזבאללה ואנשי העסקים הקשורים אליהם, נאמד בשני מיליארד דולר, בקרוב. עוד ציין הגורם כי כספיהם של נסראללה, קאסם ויתר הבכירים, מופקדים במאות סניפי בנק ערבים ובינלאומיים, בעיקר אירופיים, תחת שמות מזויפים או בדויים.

חסן נסראללה. AP
מסודר. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה/AP

העיתון דיווח עוד כי נסראללה ובכירים נוספים בחיזבאללה שיחדו בשנים האחרונות בכירים במשמרות המהפכה האחראים להעברות המימון לארגון מטעם משרדו של המנהיג הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, במטרה להבטיח את המשך העברת הכספים לארגון הלבנוני. העיתון ציטט שני דיפלומטים מערביים שעבדו בטהרן בשנים האחרונות, שטענו כי נסראללה והכפופים לו הפקידו בשנים האחרונות מיליוני דולרים בחשבונות של בכירים בטהרן, בהעברות שבוצעו מחשבונותיהם של בני משפחותיהם של נסראללה וראשי חזיבאללה. עוד דווח ששרים וחברי פרלמנט באירן מודעים לעניין, אך חוששים לפרסמו.

"חשפנו את רוב דרכי הלבנת הכספים"

העיתון, הידוע באיבתו העזה לחיזבאללה, דיווח עוד כי רוב מכריע מהלבנת הכספים של הארגון, 80%, כבר נחשפו על ידי המערב. הגורם הבריטי טען כי שיטת הלבנות הכספים של חיזבאללה הייתה בבסיסה הקמת חברות קש במדינות ערביות או אפריקאיות למכירת מכוניות או סחורות גדולות. במקביל הפעיל חיזבאללה קבוצות בנות 6-10 איש שנהגו לגנוב טלפונים סלולריים, מחשבים אישיים או כרטיסי אשראי. הגורם גילה עוד כי אנשי חיזבאללה נהגו לגנוב דרכונים ולעשות בהם שימוש במדינות זרות לצורך פעולות טרור או סחר.

לדברי הגורם, שירותי המודיעין בישראל, בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד ויוון שיתפו פעולה עם ארצות הברית, ברית נאט"ו ומספר מדינות ערביות כדי לחדור לחיזבאללה, "מהדרג הרם ביותר ועד לזוטר ביותר", בעיקר באמצעות סוכנים שהפעילו שירותי המודיעין הללו. לדבריו, המודיעין הישראלי, הבריטי והאמריקאי מתמקדים בעיקר באנשי הדת הזוטרים והבכירים המשתייכים לחיזבאללה. חלקם, לפי הדיווח, אף גויסו כסוכנים.

לקריאה נוספת
חיזבאללה במשבר עמוק: ”אין כסף, סכסוכים בצמרת”
סמים והלבנת כספים: כך מממן חיזבאללה את פעילותו
נסראללה הופיע לראשונה מ-2008: ”אנחנו מתחזקים”


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully