וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמים והלבנת כספים: כך מממן חיזבאללה את פעילותו

ניו יורק טיימס

14.12.2011 / 11:32

ההידרדרות בכלכלת אירן הובילה להפחתת הסיוע לחיזבאללה, והארגון נאלץ לחפש מקורות מימון נוספים. לפי שירותי הביון האמריקאיים, פנה הארגון לרשתות הברחת סמים במקסיקו למציאת הפיתרון

בפברואר האחרון האשים ממשל אובמה את אחד הבנקים בלבנון בהלבנת כספים במסגרת רשת סחר בקוקאין שעירבה גם את ארגון הטרור חיזבאללה. בעקבות תחילת החקירות בבנק נחשפו מסמכים שונים שאיפשרו הצצה לשיטות החשאיות בהן משתמש חיזבאללה למימון פעולותיו.

ספרי הבנק מספקים ראיות למערכת סבוכה של הלבנת כספים גלובלית שהשתמשה בבנק כבסיס הפעולה שלה, דבר שאיפשר לארגון להעביר סכומי כסף עצומים למערכת הפיננסית הרגילה.

במקביל, החקירה שהובילה את ארה"ב לבנק, שנקרא הבנק הלבנוני-קנדי, (Lebanese Canadian Bank) סיפקה מידע חדש בנוגע למקורות של כספי חיזבאללה. רשויות אכיפת חוק במדינות רבות בעולם כבר חשדו ממזמן כי חיזבאללה נהנה מתרומות של מעורבים ברשת הברחות סמים ועברות נוספות, העדויות האחרונות מצביעות על קשר חזק לתעשיית הקוקאין באמריקה הלטינית.

סוכן אחד המעורב בחקירה השווה את הארגון למאפייה וטען: "הם פועלים כמו הגמבינוס (אחת ממשפחות הפשע בארה"ב) על סטרואידים". אתמול (שלישי) פירסמו התובעים בארה"ב כתב אישום נגד אדם שעמד במרכז חקירת הבנק והואשם בסחר בסמים והלבנת כספים. החשוד הואשם בהלבנת כספים עבור הקרטלים בקולומביה לצד סחר בסמים עבור הכנופייה המקסיקנית, לוס זטאס.

200 מיליון דולר מאירן

שירותי הביון האמריקאים מעריכים כי במשך שנים קיבל חיזבאללה לפחות 200 מיליון דולר בשנה מנותנת החסות העיקרית שלו - אירן, יחד עם סיוע כספי נוסף מסוריה.

התמיכה הזו הפסיקה עם ההדרדרות בכלכלת אירן בעקבות הסנקציות שהיא מתכוננת לספוג על פעילות הגרעין שלה ומאבקי השלטון בסוריה. במקביל, הצרכים של חיזבאללה ממשיכים לגדול כאשר הוא מרחיב את הפריסה בפעילויות פוליטיות וחברתיות במדינות שונות.

כתוצאה מכך, מאמינים בארה"ב כי הארגון נאלץ למצוא לעצמו אפשרויות מימון נוספות ופנה לארגוני פשע. בכירים בארה"ב אמרו כי גורמי מפתח בבנק הלבנוני סייעו לבעלי חשבונות בהלבנת כספי סמים על ידי עירבובו עם רווחים מקניית מכוניות משומשות בארה"ב ומכירתן באפריקה. לפי החקירה, נתח מהרווחים הללו הועבר לחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully