וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לפלסטינים: מערכת זיהוי תקצר התורים במעבר

26.12.2011 / 1:50

אגף התקשוב בחן לאחרונה מערכת ביומטרית שסורקת כפות ידיים חלקות ואת רשתית העין, שתקל על זיהוי הפועלים הפלסטינים במעברים. קצין באגף התקשוב: הבידוק יהיה מהיר יותר ויקל על חייהם

פרויקט ניסיוני אמור לפתור את בעיות הבידוק לעשרות אלפי פלסטינים המגיעים מדי בוקר למעברי הגבול ברחבי יהודה ושומרון והגדה המערבית בדרכם לעבודה בישראל. בכל בוקר בשעה חמש ניתן לראות את הפועלים מצטופפים בדוחק כדי להגיע ראשונים אל ההסעות בצד הישראלי. באגף התקשוב הפעילו מאמצים רבים כדי לאתר טכנולוגיות שישמרו על רמת בידוק גבוהה בכניסה לישראל, אך מצד שני תאפשר כניסה מהירה. בתחילה נשקלה האפשרות לרכוש מערכת ביומטרית שסורקת את כף היד ומאפשרת כניסה מהירה כפי שניתן למצוא במעברי הגבול המתקדמים בעולם.

עם זאת בבדיקה ניסיונית שבוצעה התברר כי מרבית הפועלים הפלסטינים בעלי כפות ידיים חלקות והמערכת לא הצליחה לפעול ביעילות כשהתבקשה לזהותם. לאחר מכן נשקלה אפשרות לרכוש טכנולוגיה שתצלם את גב היד של הפלסטיני ותאפשר זיהוי מהיר, אך גם מערכת זו נתקלה בקשיים בזיהוי. לכן הוחלט להמשיך ולחלק לפלסטינים כרטיסים מגנטיים שלעיתים נשברים ונשרטים ובשל כך נוצרים ויכוחים והמולה במעברים השונים.

הטכנולוגיה תוטמע במהלך השנה

ראש אגף התקשוב בפיקודו של האלוף עוזי מוסקוביץ, החליט להאיץ את החיפוש אחר הטכנולוגיה שתפתור באופן סופי את התורים הארוכים מדי בוקר בכניסה לישראל. "אם זיהוי כף היד לוקח שנייה אחת יותר מהצפוי במכפלה של 6,000 איש שעוברים במעבר זה אומר עיכוב של שעתיים לכל אדם", הסביר קצין בכיר באגף התקשוב, "זה אומר שאותם פועלים לא יגיעו למקום העבודה ולא יפרנסו את המשפחות שלהם שלא לדבר על אישה בהיריון שצריכה להמתין שעה במעבר".

לאחרונה, נערך פרויקט ניסיוני במעבר אפרים שהוכתר כהצלחה. לדברי קצין בכיר באגף התקשוב המערכת הניידת הצליחה לסרוק ולזהות בדיוק רב גם כפות הידיים החלקות של הפועלים הפלסטינים, "הצלחנו לאתר טכנולוגיה שיודעת לסרוק ברגישות את כפות הידיים גם אם הן חלקות ולכן הבידוק יהיה מהיר יותר ויקל על מרקם החיים של הפלסטינים". המערכת הביומטרית המתקדמת אמורה להיות מוטמעת במעברים במהלך שנת 2012.

באגף התקשוב כבר בוחנים את המערכת הביומטרית העתידית שתסרוק את הפנים ובשילוב רשתית העין תדייק מאוד בזיהוי האזרחים. "אנחנו נתקין את המערכת במעברים כדי לשמור על ביטחון מצד אחד ומצד שני נעניק לפלסטינים איכות חיים ואפשרות להתפרנס בכבוד".

עוד בנושא:
גנב ג'יפ ליד חברון - ונהרג בהתנגשות עם משאית
פלסטינים: מפגין נפצע קשה מרימון גז בנבי סאלח
פשרה: מחסום מיוחד יקצר הדרך מקלנדיה לירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully