וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ביריקה על אישה בבית שמש - למעצר בית בלבד

גלעד גרוסמן

25.12.2011 / 17:16

"מעשה היריקה פסול - אך אין בו עילת מאסר", אמר שופט בית המשפט השלום בירושלים, וסירב לדרישת המשטרה להחזיק במעצר את דוד איזנבך, בן 27. מוקדם יותר, הותקף צוות של ערוץ 2 בעיר

בית משפט השלום בירושלים שיחרר הערב (ראשון) למעצר בית את מאיר דוד איזנבך, בן 27 מבית שמש שנעצר אמש בחשד שירק על אישה בת 42, תושבת העיר, שהתלבשה לטעמו באופן שאינו צנוע. התקיפה נקלטה במצלמות טלוויזיה ושודרה בערוץ 2 ביום שישי. המשטרה, שטוענת כי איזנבך הודה במיוחס לו, ביקשה להאריך את מעצרו ב-48 שעות. אך בית המשפט סירב לבקשה. עם זאת, הוצא נגדו צו הרחקה מבית שמש למשך שבוע.

השופט, אביטל חן, אמר כי "למרות הרוחות הסוערות בבית שמש, ולמרות שמעשה היריקה עצמו הנו פסול ומכוער - ועל כך אין חולק, לטעמי אין ביריקה על אדם ברחוב להקים עילת מאסר נגד היורק". עם זאת, המשטרה תוכל לערער על ההחלטה לשחרר את איזנבך למעצר בית.

הארכת מעצר של החרדי אשר ירק על ילדה מבית שמש, דצמבר 2011. עומר מירון
החשוד בתקיפה, דוד איזנבך. השופטת סירבה לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו/עומר מירון

פרקליטו של אינזבך, עו"ד יאיר נהוראי, אמר כי "אסור שבית המשפט יהיה מושפע מהלך הרוח הציבורי, ואסור שיהפוך לזירה שמושפעת מהתקשורת". הרב שמעון שישא, המייצג את חצרו של החשוד, אמר במהלך הדיון כי מבחינה הלכתית, "אסור לגבר לגעת באישה שהוא אינו קשור אליה ולא לזרוק עליה דברים שיגעו בה. לא יריקה ולא כלום".

חרדים תקפו את צוות הערוץ שחשף את ההתנכלות בעיר

ברקע ההתנכלויות המתמשכות כלפי נשים והדרתן מהחברה, פנתה התנועה לאיכות השלטון לעיריית בית שמש, בדרישה להסיר לאלתר את כל השלטים המוצבים ברחבי העיר, שיש בהם "כדי להפלות, לבזות, להשפיל, או להגביל את חירות התנועה של נשים במקומות ציבוריים". במרכז בית שמש, סמוך לבית כנסת, מוצב שלט עליו נכתב כי נשים נדרשות שלא ללכת במדרכה הצמודה.

בסוף השבוע התפרסם סיפורה של נעמה מרגוליס, תושבת העיר בת 8, שהעידה על מסכת השפלות מצד חרדים, התוקפים אותה מדי יום בדרכה לבית הספר, וטוענים כי היא ואמה מתלבשות בחוסר-צניעות. כתב ערוץ 2, שי גל, שהגיע עם צוות עיתונאים לבית שמש להמשיך לסקר את הנושא, הותקף הבוקר ברחוב חזון איש בעיר על ידי עשרות חרדים, שרגמו את מכוניתם באבנים. אחד מאנשי הצוות נפצע קל בידו. התוקפים נמלטו, וככל הנראה גנבו ציוד של הערוץ.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', להנחות את המשטרה לפעול בתקיפות בנושא, והבוקר, התייחסה לנושא גם שרת התרבות והספורט, לימור לבנת. היא ואמרה כי "התופעות האלה צריכות להיות ממוגרות". בריאיון לגל"צ, היא האשימה את ראש העיר בית שמש, משה אבוטבול, באזלת יד בטיפול במקרי ההתנכלות.

אם הילדה מבית שמש: "החרדים המתנכלים - קבוצת טרור"
השרה לבנת: ההתנכלות לילדה ולנשים בעיר - פשע אלים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully