וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: גורבצ'וב קרא לפוטין "לפרוש מיד"

נשיא ברית המועצות לשעבר ממשיך לתת גיבוי להמונים שדורשים את "ראשו" של ולדימיר פוטין. לדברי גורבצ'וב, "ראש הממשלה הנוכחי נמצא כבר זמן רב בשלטון. רוסיה זקוקה לדמוקרטיה אמיתית"

נשיא ברית המועצות לשעבר מיכאיל גורבצ'וב קרא הערב (שבת) לראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין לפרוש מיד מתפקידו. בראיון לתחנת הרדיו "אקו מוסקבה" אמר גורבצ'וב כי "ראש הממשלה הנוכחי נמצא כבר זמן רב בשלטון. הוא כבר שלט בעבר שלוש פעמים: פעמיים כנשיא ופעם כראש ממשלה". גורבצ'וב הוסיף כי הוא משוכנע שפוטין לא צריך להשתתף בבחירות הקרובות לנשיאות שיתקיימו בחודש מרץ. לדבריו, "רוסיה זקוקה לדמוקרטיה אמיתית ולא למונופולים, לצארים או למזכ"לים כפי שהיו בתקופה הקומוניסטית".

דבריו של גורבצ'וב נאמרו על רקע הפגנת הענק שנערכה מוקדם יותר במוסקבה, בה המשיכו רבבות לטעון כי הבחירות האחרונות לבית התחתון של הפרלמנט הוטו. המשטרה המקומית מסרה כי 28,000 בני אדם לקחו חלק בהפגנה, אולם מארגני ההפגנה טענו כי לפחות 120,000 בני אדם לקחו חלק במחאה. במהלך ההפגנה קראו המוחים בין היתר: "רוסיה ללא פוטין" ו-"בחירות חדשות".

גורבצ'וב, אחד האישים הרוסים המוערכים בעולם, קרא בתחילת החודש לביטול תוצאות הבחירות ולעריכת בחירות חדשות. לפי פרסום בסוכנות הידיעות אינטרפקס, גורבצ'וב אמר אז כי "על מנהיגי המדינה להכיר בכך שבהצבעה היו אינספור מקרי זיוף והונאה, והתוצאות אינן משקפות את רצון העם. יותר ויותר אנשים מתחילים להאמין שתוצאות הבחירות אינן הוגנות. אני מאמין שהתעלמות מדעת הקהל מזיקה לאמינותם של השלטונות ומערערת את היציבות".

עוד על המתרחש ברוסיה:

מוקדם יותר הערב: רבבות הפגינו במוסקבה נגד פוטין
מדבדב מבטיח: רפורמות פוליטיות - וטלוויזיה חופשית

עדכון ראשון: 21:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully