וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כיות מחו נגד הדרת נשים - ואיפה הח"כים הגברים?

פנחס וולף

23.12.2011 / 15:16

בכנס חירום שעסק בהדרת נשים נרשמה נוכחות מרשימה מקרב הח"כיות, אך רק שלמה מולה ייצג את חברי הכנסת הגברים. מולה אמר כי "אנחנו הגברים מדברים, אבל הלכה למעשה אנחנו לא עושים"

תופעת הדרת הנשים מאיימת על החברה? לא בהכרח - אם תשאלו את הח"כים. עמותת כ"ן, הפועלת במטרה ליצור שינוי חברתי שיקדם שוויון בין גברים לנשים בחברה הישראלית, קיימה היום (שישי) כנס חירום בנושא הדרת נשים בסינמטק בתל אביב. לכנס הוזמנו גם חברי הכנסת, ונוכחות מרשימה נרשמה מקרב חברות הכנסת, כולל יושבת ראש האופוזיציה, ציפי לבני. עם זאת, מתוך 96 חברי הכנסת הגברים, רק אחד כיבד את הכנס בנוכחותו – חבר הכנסת שלמה מולה (קדימה).

מולה, שמתכוון להגיש בקרוב הצעת חוק הקובעת כי כל מפלגה תחויב להציב לפחות אישה אחת בכל עשירייה ברשימת המפלגה לבחירות לכנסת, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "המאבק של שוויון בין הנשים לגברים לא יכול להיות נחלתן של נשים בלבד. מדובר בבעיה חברתית קשה, ואני מצטער על כך שחברי כנסת גברים לא מצאו לנכון להגיע להזדהות עם עצם קיום הכינוס. מזמיני הכנס היו צריכים לתת לגברים לדבר, ואז הנושא החשוב הזה היה מקבל עוצמה הרבה יותר גדולה, אבל יותר חשוב מנשיאת דברים זוהי נוכחות והזדהות עם מטרת הכנס".

לדבריו, "בכל הכנס היו גברים בודדים בלבד. זאת תעודת עניות לגברים, במיוחד לאלה שאומרים יום ולילה: אנחנו בעד נשים ונגד סילוק נשים. הבעיה הזאת היא לא רק בעיה של גברים חרדים, אלא גם של גברים חילוניים". מולה טען כי המצב בו נשים אינן חלק ממעגל מקבלי ההחלטות הוא בלתי נסבל. "בגלל שאין שוויון לנשים מפלים גם קבוצות אחרות, כמו אתיופים וערבים. היום נדלקה לי נורה אדומה שלנו, הגברים, יש בעיה: אנחנו מדברים, אבל הלכה למעשה אנחנו לא עושים", הוא הוסיף.

לא עניין לנשים בלבד

יושבת ראש האופוזיציה לבני התייחסה בכנס לנושא הדרת הנשים ואמרה כי "המאבק על פניה של ישראל חייב להתעצם. תפקידנו היום להעיר את הנרדמים ואת הנרדמות. המאבק הזה הוא לא עניין לנשים בלבד, אך ברור לי שאם לא נעמוד בחזית אף אחד אחר לא יוביל את המאבק הזה בשביל מדינת ישראל".

לבני הוסיפה כי "אחרי ההתענגות על צילום חמש הנשים שסיימו קורס טיס וההתענגות על כך שאנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אנחנו חייבים להבין שהמצב משתנה במהירות. מי שחושב שהדברים מנותקים מהמציאות, שידמיין את הסיטואציה שבה נשים מדעניות מקבלות פרס באירוע ולא נותנים להן לעלות על הבמה, וזה קורה בימים בהם שלוש נשים מקבלות פרס נובל לשלום. אם לא נעמוד היום בקדמת הבמה לא יתנו לנו לעמוד על הבמה בכלל. תפקידנו לשנות את המציאות הזו של היום ועכשיו".

עוד בנושא:
מנכ"ל ישיבות ההסדר: "שנשים ישירו - אבל לא ילחמו"
יונה מצגר: "התקשורת מנפחת את הדרת הנשים"
לבני ב"כנס חירום" בנושא הדרת נשים: איום מבפנים

  • עוד באותו נושא:
  • הדרת נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully