וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני ב"כנס חירום" בנושא הדרת נשים: איום מבפנים

פנחס וולף

21.12.2011 / 17:57

חברי האופוזיציה ערכו צעדת לפידים ו"כנס חירום" במחאה על הדרת נשים. לבני קישרה לאירועי הטרור היהודי: "מנסים ליצור מדינת הלכה". לבנת קראה: לא לערב פוליטיקה במאבק בתופעה

באו חושך לגרש: יושבת ראש האופוזיציה, ציפי לבני, וחברי סיעת קדימה ערכו היום (רביעי) צעדת לפידים מבית המשפט העליון לכיוון משכן הכנסת, במחאה על התופעה המתגברת של הדרת נשים. לאחר מכן קיימו חברי האופוזיציה "כנס חירום", בו השתתפה גם שרת התרבות והספורט, לימור לבנת.

"חנוכה הוא חג של אור, וחושך גדול יורד על ישראל", אמרה לבני בנאומה בכנס, "אנחנו מתכוונים להיות ישראל של המתינות, של הזכות של כל אחד לחיות את חייו. אם בעבר דיברו על גלי צונאמי שמגיעים מבחוץ, אנחנו מדברים על גל שמאיים לעטוף את ישראל מבפנים". היא הוסיפה כי "בגל הזה יש נקודות: יום אחד הנשים צריכות לשבת באוטובוס, ביום שני למדעניות אסור לעלות לבמה, וזה ממשיך בפעילויות קיצוניות נגד מסגדים ומיעוטים, ועד כדי השלכת בלוק על ראשו של הסמח"ט".

לבני קישרה בין תופעות הדרת הנשים לפעולות הטרור היהודי האחרונות ואמרה כי "זאת אידאולוגיה קיצונית, שבחלקה מבקשת להפוך את ישראל למדינת הלכה, ובחלקה מבקשת למנוע מאתנו להגיע להסדר. אנחנו פה כי אנחנו מאמינות שפניה של ישראל צריכים להשתנות לטובה, ולא ניתן להחזיר את ישראל אחורה. נמשיך להילחם גם בכנסת וגם ברחוב כדי למנוע מהחושך הזה להאפיל על מדינת ישראל כפי שהיא צריכה להיות".

"אין חקיקה בנושא"

טניה רוזנבליט, נוסעת האוטובוס מאשדוד שסירבה לפנות את מקומה על אף התעקשותם של קבוצת חרדים אמרה כי "לא עליתי על האוטובוס כדי לעשות פרובוקציה. בעיני הקיצונים עצם עלייתי לאוטובוס הייתה פרובוקציה", היא הוסיפה כי "אירועי הימים האחרונים התישו אותי לחלוטין".

דוברת נוספת בכנס הייתה השרה לימור לבנת, הנציגה היחידה שהגיעה מטעם הליכוד, שאמרה כי היא קוראת שלא לערב פוליטיקה בטיפול בבעיית הדרת הנשים. היא הוסיפה כי "רק כך נוכל למגר את התופעה המסוכנת הזו. בואו לא נערבב מין שאינו במינו. בואו נשלב זרועות וידיים ונלחם בהדרת הנשים מהמרחב הציבורי". לבנת הביעה צער על כך שהיא הנציגה היחידה מהליכוד אבל ציינה שכנראה בגלל שחברי המפלגה חשים לא בנוח לאור התכנסות הפורום.

חבר הכנסת יצחק הרצוג (העבודה) אמר כי מדובר במאבק על ציפור נפשה של המדינה. "בחנתי את ספר החוקים, לבדוק אם קיימת חקיקה בנושא", אמר, "ולא מצאתי, מכיוון שאף אחד לא האמין שמצב כזה יתקיים. אנחנו צובטים את עצמנו ולא מאמינים שזה קורה. מוכרחים להציב קווים אדומים ללא פשרות, ולהתלכד כדי להסיר את הנושא הזה מסדר היום. זה לא יקרה ביום אחד. זה מאבק, אך אם נתעקש ולא נוותר - ננצח".

עוד בנושא

השר כץ נפגש עם נוסעת האוטובוס שסירבה לקום לגברים
האישה שסירבה להיכנע לחרדים תעיד בממשלה
נתניהו נגד הפרדת הנשים: ”קבוצות שוליים פוגעות בחברה”


לפניות לכתב: pinchas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully