וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שסירבה להיכנע לחרדים תעיד בממשלה

טל שלו

18.12.2011 / 14:14

הצוות הבינמשרדי שאמון על התמודדות עם הדרת נשים, ישמע את טניה רוזנבליט, שסירבה לעבור לחלק האחורי באוטובוס שבו נסעו חרדים. לבנת לרוזנבליט: "הבאת לנו הנשים המון כבוד"

טניה רוזנבליט, האישה שסירבה לעבור בסוף השבוע לשבת בחלקו האחורי של אוטובוס שיצא מאשדוד לכיוון שכונה חרדית בירושלים, תעיד בפני הצוות הבינמשרדי בראשות השרה לימור לבנת. מדובר בצוות שאמון על גיבוש תוכנית פעולה לממשלה להתמודדות עם תופעת הדרת נשים מהמרחב הציבורי.

רוזנבליט נענתה להזמנת השרה לבנת העומדת בראש ועדת השרים לקידום מעמד האישה. השרה לבנת התקשרה בצהריים (ראשון) לרוזנבליט ואמרה לה: "אני גאה בך על עמידתך האיתנה על עקרונותייך. עשית דבר חשוב וזה לא משנה אם התכוונת או לא. מה שחשוב הוא שהצבת את ההתנהגות המבישה והחמורה של אותה קבוצת אנשים בראש סדר היום הציבורי. אשמח אם תעידי בפני הצוות הבין משרדי שמיניתי. אני מחזקת את ידייך, הבאת בהתנהגותך המון כבוד לנו הנשים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הבוקר בפתח ישיבת הממשלה את התקרית שבה הייתה מעורבת רוזנבליט. לדבריו, "שמעתי על מקרה של הזזת אישה באוטובוס, אני מתנגד לזה בתוקף. אסור לתת לקבוצות שוליים לפגוע בפסיפס של החברה הישראלית, חייבים לשמור על המרחב הציבורי כמרחב פתוח לכל אזרחי ישראל וכך ננהג. עד היום השכלנו לקיים דו-קיום בשלום, תוך כבוד הדדי אך לאחרונה אנו עדים לניסיונות להפר זאת".

במהלך הנסיעה המדוברת, התיישבה רוזנבליט בקדמת האוטובוס ובשל כך מספר חרדים גידפו אותה ודרשו ממנה לעבור לחלק האחורי. רוזנבליט סירבה להיענות לדרישת הנוסעים ובשל כך הוזעק למקום שוטר, שניסה לשדל את הנוסעת לעבור לצד האחורי של האוטובוס. רוזנבליט סירבה לבקשה והנהג אולץ לצאת לדרכו.

עוד בנושא:

נתניהו נגד הפרדת הנשים: "קבוצות שוליים פוגעות בחברה"
מצגר נגד ההפרדה באוטובוסים: "לא מדינה של חרדים"

לפניות לכתבת:tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully