וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שנים אחרי ש"טבעה" בצונאמי - הילדה שבה לביתה

וואטי הייתה בת 8 כשצונאמי קטלני היכה בכפר בו התגוררה בצפון האי סומטרה באינדונזיה. הילדה הקטנה איבדה את אחיזתה של אמה ונעלמה. הוריה האמינו כי נספתה בצונאמי עד שהופיעה על דלתם

חיפשה את הבית שבע שנים: וואטי בת השמונה התגוררה עם הוריה בעיירה אקה שבצפון האי סומטרה שבאינדונזיה, כאשר ביום בהיר בדצמבר 2004 היכה במקום צונאמי קטלני. הילדה איבדה את אחיזתה של אמה בצונאמי, מהקטלניים ביותר שהעולם ידע, ונעלמה. הוריה של וואטי חשבו שהיא טבעה ולא העלו על דעתם ששבע שנים מאוחר יותר הם יקבלו את בתם בחזרה. ביום רביעי האחרון הגיע מכר לבקר את סבה של וואטי, איברהים, אשר שב להתגורר באותו הכפר, ואיתו הגיעה נערה בת 15.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האינדונזית – אנטרה, הנערה נמצאה בבית קפה בקרב העיירה, ועוברי אורח חשבו שמדובר בקבצנית. כל השנים וואטי חיפשה את ביתה, אך לא זכרה אף אחד מהשמות של קרובי משפחתה, מלבד שמו של סבה – איברהים. לאחר מסע מפרך שנמשך שנים ארוכות, שנות נצח בשביל ילדה קטנה, הגיעה וואטי בסופו של דבר לביתה. עם הגעתה אל הכפר, הוריה זיהו אותה מיד, הודות צלקת וסימן לידה שהיו לילדתם האבודה, והמשפחה אוחדה מחדש.

הצונאמי שפקד את חופי האוקיינוס ההודי ב-26 בדצמבר 2004 נחשב לצונאמי החזק וההרסני ביותר מזה 40 שנים והוא היכה ביותר מעשר מדינות. קרוב ל-170 אלף בני אדם נספו כתוצאה ממנו, כ-130 אלף בני אדם הוגדרו נעדרים וערים וכפרים שלמים הוצפו ונהרסו לחלוטין.

עוד באותו נושא:
חודש וחצי אחרי: תמונות מצמררות מהצונאמי ביפן
תיעוד מצמרר מהצונאמי: תושבים נסים באימה מהגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully