וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סגירת חקירות המשט - אזלת יד של שלטון החוק"

פנחס וולף

23.12.2011 / 0:01

חברי כנסת מהימין וארגונים שונים גינו את החלטת ויינשטיין לסגור את תיקי החקירה נגד האזרחים הישראלים שהשתתפו במשט לעזה ובראשם ח"כ זועבי. "ההחלטה - אור ירוק לפגיעה בחיילי צה"ל"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

גל של גינויים: חברי כנסת וארגוני ימין הביעו אתמול (חמישי) את זעמם על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לסגור את תיק החקירה שנפתח נגד אזרחים ישראלים שהשתתפו במשט לעזה בחודש מאי אשתקד.

יושב ראש הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד) כינה את ההחלטה "רפיון וחוסר אונים בכל מה בכל מה שקשור במאבק עם סייעני הטרור". אלקין הוסיף כי "מזל שלפחות נבחרי הציבור עוד לא התנתקו מהעם והפעילו את הכלים העומדים לרשותם נגד זועבי. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול כדי להגן על מדינתנו מבוגדים". גם חברו של אלקין לסיעה, ח"כ אופיר אקוניס, הגיב וטען כי ההחלטה לסגור את החקירה נגד השייח' ראאד סאלח היא בגדר "שערורייה" וכי יפעל לפסילת התמודדותה של זועבי בבחירות הבאות.

התיקים שסגר היועץ המשפטי התנהלו נגד חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראאד סלאח, ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל מוחמד זיידן וחאמד אבו דאבה, ראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית. ההחלטה לסגור אותה התקבלה בשל "קשיים ראייתיים ומשפטיים משמעותיים שהתגלו, הנוגעים הן להוכחת יסודות העבירה והן לשאלות משפטיות של תחולת דיני העונשין של ישראל על עבירות חוץ".

"נדבך נוסף בהתפוררות שלטון החוק בישראל"

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) טען כי החלטתו של וינשטיין היא בבחינת "אור ירוק לפגיעה בחיילי צה"ל". בן ארי כינה את וינשטיין "הראש של הסוס השמאלני שמתיר את דמם של חיילים". ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) גינה גם הוא את ההחלטה, ואמר כי מדובר ב"אוזלת יד של מערכת אכיפת החוק להיאבק במעשי בגידה בוטים של ערביי ישראל ושל נבחרי הציבור שלהם". אלדד הוסיף כי סגירת תיק החקירה מהווה נדבך נוסף בהתפוררות שלטון החוק בישראל. "איש לא יוכל להתפלא אם האמון הציבורי במערכת אכיפת החוק נשחק לאפר וקיצונים ומטורפים ימצאו הצדקה לעצמם ליטול את החוק לידיהם".

מספר ארגונים גינו אף הם את החלטתו של וינשטיין. כך לדוגמה קראה תנועת "אם תרצו" להחליף את היועץ המשפטי משום שהוא "אינו מבין את חובתו או שאינו מסוגל לגבש את הכלים המשפטיים על מנת להגן על חיילי צה"ל מניסיון ללינץ". הפורום המשפטי למען ארץ ישראל כינה את ההחלטה "מבישה ומפקירה את לוחמי השייטת". נחי אייל, מנכ"ל הפורום, אמר כי "מערכת אכיפת החוק מגלה אוזלת יד בטיפול בפורעים ועוזריהם".

ח"כ זועבי עצמה, שעמדה במרכז הסערה, טענה כי אינה מופתעת מסגירת התיק. זועבי אמרה כי השתתפותה במשט היא "חובה מוסרית ואנושית עוד לפני שתהיה חובה פוליטית". לטענתה, "התעקשתי כל הדרך שמה שעשיתי היה מעשה חוקי, פוליטי ולגיטימי למהדרין. עברתי תקופה קשה של הסתה ודה-לגיטמציה. יש עכשיו מקום להתנצלות בפניי מצד חברי כנסת מסיתים. אני אמנם לא מצפה להתנצלות אך לפחות רצוי שיעשו חשבון נפש".

(עדכון ראשון: 20:51)

עוד בנושא
נסגר תיק החקירה נגד המשתתפים הישראלים במשט לעזה
בעקבות המשט: זועבי הורחקה מדיוני הכנסת
הצעה בכנסת: "להחמיר עם ח"כים שפוגעים במדינה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully