וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט על העימות עם אירופה: "מרקל היא אויב?"

ראש הממשלה לשעבר שבר שתיקה ארוכה ותקף את מנהיגותו של ראש הממשלה נתניהו. הוא גינה את מעשי הטרור היהודי וקרא לנקוט ביד קשה כנגד המבצעים וכן תקף את ההתנהלות מול מדינות אירופה

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו; עריכה: טל רזניק)

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט תקף אתמול (חמישי) בחריפות את ממשלת ישראל והיחסים המידרדרים בין ירושלים לצרפת, גרמניה ובריטניה כפי שבאו לידי ביטוי בתגובת משרד החוץ שלשום לגינוי של מדינות אירופה למעשי הטרור היהודי שאירוע לאחרונה בגדה המערבית.

"אנגלה מרקל אויבת שלנו?", שאל אולמרט את הנוכחים בכנס האיכרים השנתי שהתקיים בכפר המכביה, "זאת שהכריחה את ממשלתה למכור לנו צוללת בתנאים הכי טובים שאפשר?". אולמרט המשיך באותו הקו ושאל "על מי אנחנו מכריזים כאויב? על נשיא צרפת סרקוזי? אנחנו מדברים על המדינות שהם היעד הראשוני שלנו לעסקים, מסחר, ייצוא ישראלי. מה בדיוק האינטרס שלנו להכריז מלחמה על העולם המערבי התרבותי שמגונן על ישראל ברגעי הכרעה החשובים?".

דבריו של אולמרט באו בתגובה להודעת משרד החוץ לפיה חברות האיחוד האירופי במועצת הביטחון של האו"ם "מאבדות את אמינותן והופכות עצמן ללא רלוונטיות" בשל העדפתן לעסוק "בהתנצחות לא ראויה" עם מדינה שבה מערכת החוק והמשפט העצמאית יודעת להתמודד עם מפרי חוק. התגובה החריפה של ירושלים הגיעה לאחר ש מעצמות מועצת הביטחון פרסמו ביום שלישי הודעת גינוי חריפה, בה תקפו את המשך הבנייה של ממשלת ישראל בהתנחלויות ואת הטרור היהודי כלפי פלסטינים. ארבע החברות האירופיות במועצת הביטחון: בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל ציינו בהודעה שפרסמו כי הן דורשות "פעולה תקיפה מצד ממשלת ישראל כדי להפסיק את ההתקפות שמבצעים מתנחלים נגד פלסטינים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האם מדינת ישראל הכריזה מלחמה על כל העולם?" אהוד אולמרט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

על מי אנחנו מכריזים כיריבנו?

"האם מדינת ישראל הכריזה מלחמה על כל העולם? על מי אנחנו מכריזים כיריבנו? על אנגליה? על צרפת? על גרמניה?", הוכיח אולמרט את הממשלה, "אני מסתכל ונזכר איך רק לפני שלוש שנים ביום שלאחר המבצע הצבאי שעשינו ברצועת עזה, שלא היה קל או פשוט, שהיה כרוך בעימות שגרם לתוצאות קשות ברצועת עזה, הפלא ופלא התייצבו כל מנהיגי אירופה".

לדברי ראש הממשלה לשעבר, הביקורת האירופית על מעשי הטרור היהודי וכן נגד הבנייה בשטחים במקומה. "במדינה שבה אזרחים מתנפלים על חיילי צה"ל, מכים בהם וזורקים סלעים על ראשם של אנשי צבא בכירים והם מסתובבים כגיבורים ומנצחים יש איום על הדמוקרטיה", אמר "הגיע הזמן להפסיק עם הסובלנות הבלתי נסבלת כנגד פורעי חוק אלימים שאינם מקבלים את מרות המדינה, את מרות מוסדות אכיפת החוק, את החוק הישראלי ומרשים לעצמם לעשות דברים בלתי נסבלים כפי שראינו בשבועיים האחרונים".

אולמרט ביקר את ראש הממשלה שלא עשה די כדי לפעול נגד פעילי הימין. "שמענו כמה מילות גינוי שהיו לצאת מידי חובה שיצאו מקרב גורמים ממשלתיים בכירים", אמר והוסיף כי "איך יכול להיות שאלו שעשו זאת אינם בבית הסוהר? איך הגורמים הקובעים לא משתמשים בסמכותם כדי להביא לכך שאלה שבמשך חודשים ארוכים מנהלים מאבק בשם הסיסמה הבלתי נסבלת של 'תג מחיר' ממשיכים לפעול כמעט ללא הגבלה מבלי שהעוצמה השלטונית של מדינת ישראל עוצרת אותם?".

(עדכון ראשון: 19:41)

עוד בנושא
מדינות אירופה מגנות את הטרור היהודי בגדה
ישראל נגד אירופה: "מאבדת אמינות ורלוונטיות"
זעם על אירופה: "שיתמקדו בסוריה לפני שיבקרו אותנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully