וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מגנה את ישראל: הבנייה בשטחים פוגעת בשלום

באנקרה מתייצבים לצד מעצמות אירופה, וקוראים לפעול גם נגד הטרור היהודי. שר הביטחון ברק יצא נגד משרד החוץ שפרסם הודעה נגדית, והזהיר מהתלהמות יתר: "יש מספיק דברים לריב עליהם"

בזמן שהשרים בישראל מתקוטטים זה עם זה ומתווכחים האם הביקורת שנשמעת באירופה נגד הבנייה בהתנחלויות לגיטימית או לא, הגינויים ממשיכים להגיע - ובלשון חריפה יותר ויותר.

טורקיה גינתה היום (חמישי) את הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, ובהודעת משרד החוץ הטורקי, נמסר כי אנקרה "מגנה בחריפות" את תכנית הבנייה בהר חומה, בביתר עילית ובגבעת זאב, כפעולה שמערימה קשיים על הסיכויים להגיע להסדר שלום בין ישראל לפלסטינים. "אנו קוראים לממשלת ישראל לפעול בהתאם להתחייבויותיה כלפי החוק הבינלאומי, ולחדול מפעולות שפוגעות בסיכויי השלום", נאמר בהודעה. בהודעה נפרדת, גינה משרד החוץ הטורקי את פעולות הטרור היהודי והצתת במסגדים, וישראל נקראה לנקוט צעדים כדי להביא לדין את האחראים למעשים.

פועלים פלסטינים בונים בהר חומה סמוך לירושלים. רויטרס
"פוגעות בסיכוי לשלום". עבודות בנייה בהר חומה/רויטרס

ביום שלישי פרסמו בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל גינוי חריף לישראל במועצת הביטחון, והודעה התקבלה בזעם רב בירושלים. ארבע המדינות דרשו מישראל לנקוט צעדים תקיפים "לעצירת ההתקפות שמבצעים מתנחלים נגד פלסטינים", וציינו כי ההתנחלויות "מעבירות מסר הרסני" בנוגע לכוונותיה של ישראל.

בתגובה, פרסם משרד החוץ הודעה, לפיה "חברות האיחוד האירופי במועצת הביטחון מאבדות את אמינותן והופכות עצמן ללא רלוונטיות, בשל העדפתן לעסוק בהתנצחות לא ראויה עם המדינה שבה מערכת החוק והמשפט העצמאית יודעת להתמודד עם מפרי חוק". זאת, לכאורה, לפי הודעת משרד החוץ, "במקום להתמקד בהשכנת שלום במוקדי שפיכות דמים כמו סוריה, בסיוע להשרשת דמוקרטיה ומתינות במדינות הערביות השואפות לחירות, ובבלימת הסכנה העולמית הגלומה במרוץ האירני".

ברק: אין עניין להפוך מדינות באירופה ליריבות פגועות

גם בלשכת ראש הממשלה תקפו את מעצמות אירופה, וראש מערך ההסברה, יועז הנדל, אמר כי "ביחס לכיבוד זכויות אדם ושמירה על שלטון החוק, מוטב היה לו הקהילייה הבינלאומית הייתה מתמקדת קודם במה שקורה בסוריה, ובשאר חלקי המזרח התיכון". ארצות הברית, עם זאת, מתחה ביקורת מסוימת על מדינות אירופה, ובמחלקת המדינה אמרו כי "צעקות מהגג במועצת הביטחון לא ישנו את המצב על הקרקע", אך שבו והבהירו כי עמדת האמריקנים היא שאין להכיר בלגיטימיות של ההתנחלויות.

מי שדווקא יצא נגד ההודעות התקיפות שהתפרסמו בימים האחרונים היה שר הביטחון, אהוד ברק, שאמר היום כי "בחיים הבינלאומיים בכלל, ובפרט במצבה של ישראל, לא צריכים להיות רק צודקים אלא גם חכמים". בריאיון לקול ישראל, אמר השר כי לדעתו, הכרזה ישראלית על מדינות אירופה כלא-רלוונטיות לא באמת תהפוך אותן לכאלה. "אנחנו צריכים להעמיד אותן על טעותן, אבל בין הוצאת הודעה לבין יצירת רעש כזה, המרחק גדול", אמר. ברק הוסיף כי "אני לא חושב שיש לנו עניין להפוך אותן (את מדינות אירופה) ליריבות פגועות ומריריות. אני קורא את כל הדיווחים הדיפלומטיים, ויש לנו מספיק דברים לריב עליהם".


עוד בנושא
ברק נגד משרד החוץ: "מעצמות אירופה רלוונטיות"
מדינות אירופה נגד הבנייה בשטחים: "פרובוקציה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully