וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופיל : איש המפתח בפרשת סחיטת הרב פינטו

אמיר זוהר

22.12.2011 / 14:25

ההיכרות ביניהם החלה בקריית מלאכי. לאחר מכן דרכם הצטלבה שוב בניו יורק, כשהרב פינטו שכנע את עופר ביטון לנטוש את תעשיית הפורנו. אמיר זוהר על פרשת היעלמות הכספים בחצר הרב

"עופר ביטון החזיק ליין ברשת של מכונות הימורים בלתי חוקיים בלוס אנג'לס וחיפש מישהו שיתמוך בו כדי להתנתק מהרשת ולהפעיל את הקו באופן עצמאי". הציטוט הזה נלקח מעדות שמסר למשטרה בארצות הברית, עד מדינה בשם יהודה (ג'ודי) בן עטר, ובה הוא מתייחס לאחד מאנשי הכספים הבכירים של ישיבת "שובה ישראל" של הרב יאשיהו פינטו. בחודשים האחרונים התלוננו במשטרה בארצות הברית בכירים מהישיבה, כי ביטון גנב מאות אלפי דולרים שנתרמו לישיבה, ואף ניסה לסחוט את הרב בכבודו ובעצמו. ביטון מכחיש.

בשנת 2003 בן עטר עמד בניו יורק למשפט באשמה של ניהול ארגון פשע, קשירת קשר לייבוא והפצה של מיליוני כדורי אקסטזי, והלבנת הון. בן עטר נשפט ל-20 שנות מאסר, אבל אז הוא החליט לשתף פעולה כדי לזכות בקיצור העונש. ב-13 בנובמבר 2003 התייצבו בבית המעצר של ברוקלין ארבעה סוכנים מיוחדים של הרשות האמריקנית למלחמה בסמים וקיבלו מבן עטר 21 עמודים בכתב יד ובהם שמות של ישראלים ופירוט על תחומי הפעילות שלהם - סמים, הימורים, סחיטה וגבייה בלתי חוקית.

10 שורות בדו"ח הוקדשו לביטון. "בן עטר תמך בעופר", רשם סוכן ה-CIA, "וכאשר הבוס של ההימורים שאל מה קורה, בן עטר שלח לו מסר באמצעות עופר, שהוא, ג'ודי, לקח את הליין מעופר. מיכה אסלן (עבריין ירושלמי בכיר שנרצח, א.ז) התקשר לבן עטר, אמר לו 'שמעתי שהשתלטת על הקו... זה לא הולך ככה'. בן עטר שיקר למיכה ואמר לו שהוא כבר השקיע 80 אלף דולר בקו, והוא דורש 60 אלף דולר כדי לצאת".

החוקרים הפדרלים גייסו את בן עטר כמודיע ועד מדינה נגד איש העסקים הישראלי מלוס אנג'לס, חי וקנין. ב-2009 בן עטר שוחרר מהכלא וחיפש את ביטון. לטענת בן עטר, כאשר הוא היה בכלא ביטון הפעיל את קו ההימורים על שמו מבלי שהעביר לו תמלוגים – עניין של כ-20 אלף דולר בשבוע, וחוב שנשק לשני מיליון דולר. בן עטר איתר את ביטון בישיבה של הרב פינטו בניו יורק, וקיים איתו שיחת טלפון. "אם תתקשר אליי שוב אני אתלונן שאתה מאיים עליי", השיב לו ביטון וניתק את הטלפון, כך טוען בן עטר, שנותר המום וסיפר על השיחה לכמה ממקורבי הרב וביקש את עצתם.

"עופר בא לניו יורק עם הרבה מאוד כסף"

"אנחנו מכירים את ביטון עוד מהימים שהישיבה שלנו הייתה בקריית מלאכי", אומר קרוב של הרב פינטו. "בהמשך אנחנו עברנו לאשדוד וגם הוא, עד שעזב את ישראל לארצות הברית, אבל הקשר נשמר גם שם". כאשר ביטון הגיע ללוס אנג'לס ב-1999 פנו אנשי הרב לאיש העסקים חי וקנין, מיליונר הוליוודי ואחד מחסידי הרב, וביקשו שיעסיק אותו. ביטון ואשתו התגוררו אצל וקנין כארבעה חודשים וביטון הועסק כנהג בחברה הבינלאומית למשלוחי יהלומים של וקנין. אחרי כשנתיים התגלתה בחברה מעילה של כשני מיליון דולר. וקנין חשד באחת העובדות, ובמהלך הבדיקה התברר לו לטענתו, שהיא העבירה לביטון כ-80 אלף דולר בסכומים קטנים. לפי וקנין, ביטון טען כי חשב שהיא סתם מצ'פרת אותו.

אחרי שפוטר נכנס ביטון לעסקי ההימורים בלוס אנג'לס, כפי שהעיד בן עטר, אבל כאשר הוא נעצר ביטון עבר לניו יורק. "עופר בא לניו יורק עם הרבה מאוד כסף", מספר גורם שהיה איתו בקשר הדוק ומקורב אישית לרב פינטו. "הוא פתח חנויות גדולות לממכר פורנו אבל בהשפעת הרב נטש את העיסוק הזה וחזר בתשובה. אגב, היו עוד כמה ישראלים שהרב השפיע עליהם לנטוש את תעשיית הפורנו לטובת לימודי תורה ועסקים לגיטימיים".

ביטון עשה חייל בישיבה. הוא הפך לשומר הסף של לשכת הרב, אחד האנשים הקרובים ביותר לרב והאיש אשר קובע מי יזכה לקבל את ברכתו, כך טוענים בלשכת הרב ומדגישים, כי הוא גם היה שותף בתהליכים הרגישים ביותר של גיוס כספים ותרומות.

חשדו שביטון מגייס תרומות ומשלשל לכיסו

לפני כשנתיים חשדו בישיבה שביטון מגייס תרומות ומשלשל את הכספים לכיסו. הם ערכו בדיקה עצמאית באמצעות עורך דין ארתור איידלה מניו יורק, ועורכת דין מיכל כהן מאשדוד, לשעבר ממשרדו של עו"ד דוד יפתח. "ביטון הבין שאנחנו חושדים", מספר גורם בחצר הרב, שהיה מעורב באיסוף המידע והמסירה שלו ל-FBI. "הוא עזב את הישיבה וחבר לאיש יחסי ציבור בשם רון תרוזיאן, הבעלים של חברת WPR5. ביטון היה אוסף מידע על מחדלים לכאורה של אנשי עסקים, חלקם מקורבים לרב פינטו, והמידע הועבר לעיתון 'דיילי פורוורד' המסקר את הקהילה היהודית. במקביל, ביטון היה פונה לאנשי העסקים ומבהיר שאם ישלמו סכום מסוים, משרד יחצ"נות שעובד איתו מסוגל לעצור את הפרסום".

בחצר הרב מפנים לפרסומים בשנה האחרונה שבהם נטען כי הרב פינטו וישיבת "שובה ישראל" נקלעו לקשיים כלכליים. "זה בדיוק סוג המניפולציה", טוענים שם, ומסבירים. "במשבר 2008 קרס ערך הנדל"ן. הבנקים הסכימו אז להעריך מחדש את שווי הנכסים ולתת הלוואות חלופיות זולות בהרבה, אבל בעל הנכס היה חייב להצהיר שהוא בקשיים. בית המגורים של הרב בניו יורק עבר הליך דומה של כינוס נכסים, עד שניתנה לו הלוואה חדשה בהתאם לערך החדש. ביטון ידע מה קורה בסביבה שלנו, והפרסומים על ההליך הטכני הזה אשר הופצו מניו יורק לכל העולם גרמו לרב צער גדול, אנחנו נאלצנו להתלונן במשטרה נגד ביטון וחברת יחסי הציבור".

בחצר הרב טוענים עוד, כי ביטון פנה לאנשי עסקים אשר היו מוכרים לו. "הם הכירו אותו מהישיבה והוא אמר להם שהרב זקוק לסכום כסף גדול במזומן", מספר אחד האנשים הקרובים לרב פינטו. "מדובר במיליונרים יהודים מכל העולם, אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים שתרמו מיליוני דולרים. הכל נודע לנו במקרה, וזו הפרשה שהכי מצערת את הרב, הוא ממש בדיכאון, כי מדובר בחברים הכי טובים שלו".

"ביטון קיבל 180 אלף דולר"

בתחילת 2010 פנו אנשי הרב למשטרה ומסרו את המידע שאספו בליווי תצהירים של תורמים. את החקירה מבצעים מאז חוקרים של ה-FBI בסיוע חוקרים מהיאחב"ל. העיתון "ניו יורק טיימס" ציטט השבוע קציני FBI ופקידים במשרד התובע הראשי, שאישרו את קיום החקירה.

אחד המתלוננים נגד ביטון הוא חוזר בתשובה מפתח תקווה, בצ"ס - ישראלי צעיר שעזב את תעשיית הפורנו לטובת עסקי נדל"ן, היום הוא בעלים של כמה בניינים ובתי מלון במנהטן, ונחשב לאיש סודם של הרב ומשפחתו. מקורבו של בצ"ס טוען כי הוא שילם לביטון 180 אלף דולר אך כאשר נדרש לשלם שוב הוא סירב. בחודש אפריל פורסמה ב"פורוורד" כתבה על עברו של בצ"ס בתעשיית הפורנו ועל הקשר הקרוב שלו לרב פינטו. בעצת הרב פנה בצ"ס למשטרה והתלונן נגד ביטון.

בכתבה של ה"ניו יורק טיימס" מתואר תרוזיאן כאיש יחסי ציבור אגרסיבי שהיה מעורב בהרצת טוקבקים מגמתיים, ואפילו בשתילת מידע שלילי על הרב פינטו בערך "באבא סאלי חי" בוויקיפדיה. תרוזיאן סירב להגיב לפניית ה"ניו יורק טיימס" בטענה שהנושא מגוחך. פרקליטו של ביטון, עו"ד ג'פרי יודל לא השיב לפניות וואלה! חדשות אבל ל"ניו יורק טיימס" הוא מסר בתגובה: "מר ביטון לא היה מעורב בעלילה כלשהי נגד הרב פינטו".

עוד על המתרחש בחצר של הרב פינטו:

תחקיר: הקשרים וטובות ההנאה של הרב פינטו
סחיטה או קונדס? חזיז הושלך לעבר בית הרב פינטו
"הרב של הטייקונים" בעד המחאה: "תומך בכל ליבי"

לפניות לכותב: Amir_z@netvision.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully