וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים ללא גבולות: 66 עיתונאים נהרגו בשנה החולפת

הדו"ח של הארגון הבינלאומי מפרט את מקרי הפגיעה בעיתונאים ברחבי העולם. יותר מאלף עיתונאים נעצרו בשנת 2011, קרוב לאלפיים הותקפו ו-68 מדינות הפעילו צנזורה על האינטרנט

ארגון עיתונאים ללא גבולות פרסם הלילה (חמישי) את הדו"ח לשנת 2011 המפרט את מקרי הפגיעה בעיתונאים ברחבי העולם. 66 עיתונאים נהרגו, עלייה של 16 אחוז מהשנה הקודמת. כמו כן 1,044 עיתונאים נעצרו וקרוב ל-2,000 הותקפו או קיבלו איומים.

במסגרת הדו"ח נחשפה רשימה של עשרת המקומות המסוכנים ביותר עבור התקשורת. המדד לרמת המסוכנות כלל את האזורים בהם עיתונאים ובלוגרים עצמאיים נחשפו לאלימות וחופש המידע נפגם בצורה משמעותית. 68 מדינות הפעילו בשנה החולפת צנזורה על האינטרנט.

השנה החולפת גבתה מחיר כבד מן החופש העיתונאי. אחד ממוקדי הדו"ח עסק באביב הערבי ובפגיעות הרבות בחופש העיתונאי שנוצרו עקב ניסיונות המשטרים לעצור את שטף המידע שזרם בהפיכות. 20 עיתונאים שסיקרו את ההפגנות והמהומות במזרח התיכון קיפחו את חייהם השנה. פקיסטן היא המדינה המסוכנת ביותר עבור עיתונאים בשנת 2011, לאחר שנהרגו בה עשרה עיתונאים, שרובם נרצחו.

עלייה בחטיפות עיתונאים

גל המחאה ששטף את העולם, בעקבות האביב הערבי, הביא להכפלה במספר העצורים השנתי. עיתונאים רבים זומנו לחקירות או נעצרו לתקופות קצרות, בניסיונות מצד הממשלות השונות לדכא מידע שמצאו כמאיים עליהן. 71 עיתונאים נחטפו השנה ו-73 נאלצו לברוח מארצם.

עיתונאים ללא גבולות הוא ארגון בינלאומי שבסיסו בצרפת שחרט על דגלו את שימור החופש העיתונאי. הארגון נוסד בשנת 1985 בניסיון לקדם עיתונאות אלטרנטיבית והוא טוען כי שואב השראתו מסעיף 19 הצהרת זכויות האדם של האו"ם – כל אחד זכאי לחופש דעה וביטוי.

בשבוע שעבר נורה למוות גדזימוראט קמלוב, מייסד עיתון רוסי שחקר שחיתות ממשלתית, בצפון הקווקז. קמלוב נורה על ידי חמוש שמונה פעמים, בעת שיצא מבניין המשרדים של העיתון בצ'רנוביק, שבמחוז דגסטן ומת בדרכו אל בית החולים.

עוד בנושא:
עיתונאי שחקר שחיתות ממשלתית נרצח ברוסיה
רותי יובל על התנצלות ערוץ 10: "הערוץ שידר משהו שאינו אמת"
שאמה-הכהן: "אחד הדוברים בכנס העיתונאים - גרוע מאחרון הפושעים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully